Instrukcja obsługi modułu
Pobierz i zainstaluj moduł integracji w swoim sklepie PrestaShop.
http://pl.seigi.eu/module/seigiarenapl.html
1. Załadowanie modułu
Wejdź w zakładkę Moduły -> Katalog, a następnie skorzystaj z opcji Załaduj moduł
Po załadowaniu modułu pojawi się po lewej stronie zakładka Arena.pl. Następnie należy przejść do zakładki Konfiguracja.
2. Autoryzacja połączenia z arena.pl
Skopiuj z Panelu Sprzedawcy arena.pl z zakładki Ustawienia sklepu/API login sklepu wraz z unikalnym kluczem API i wklej je do opcji konfiguracji modułu. Następnie określ datę początkową, od której mają być pobierane zamówienia.
3. Konfiguracja działania modułu
Przejdź przez kolejne sekcje ustawień, m.in.: wyboru metody zarządzania magazynem, opcje eksportu opisu, wyboru cennika, modyfikatora wagi, pomijania określonych rodzajów produktów, ustawienia domyślnej dostępności, mapowania kategorii i wariantowania oferty. Przy każdej opcji konfiguracyjnej umieszczone są podpowiedzi, które dokładniej wyjaśniają jej zastosowanie.
Nowy system ustawień dla mapowania i wariantowania produktów pozwala na włączenie mapowania kategorii. Łączy się to z przypisywaniem kategorii podczas eksportu do Arena.pl. Wariantowanie oferty pozwala na wyświetlenie produktów w serwisie Arena.pl już w grupach wariantowych. Wymaga to włączenia opcji mapowania kategorii po stronie modułu.
4. Ustawienia synchronizacji
Na samym końcu konfiguracji dostępne są linki CRON, które automatyzują synchronizację produktów oraz zamówień. Dwa pierwsze obejmują obsługę podstawową, dwa ostatnie są opcją zaawansowaną.
5. Mapowanie
Przejdź do zakładki arena.pl -> Mapowania Dostaw/Cenników. W tym miejscu przyporządkuj statusy zamówień w Twoim sklepie do statusów zamówień arena.pl. Następnie masz możliwość zmapowania sposobów wysyłki w ramach cenników arena.pl do przewoźników w PrestaShop – jest to niezbędne dla prawidłowego przekazywania danych o metodach dostawy podczas importu zamówień.
Możesz ustawić automatyczne przydzielanie cenników według wag lub cen. Warunkiem działania tej opcji jest dokonanie konfiguracji Wyboru cennika (Nawigacja -> Konfiguracja) oraz wcześniejsze utworzenie i wypełnienie cenników w Panelu Sprzedawcy w serwisie arena.pl.
Zakładka Arena.pl > Mapowanie Kategorii.
W tym miejscu przyporządkuj statusy kategorii z Twojego sklepu do kategorii, jakie występują w Arena.pl, wtedy po synchronizacji produktów z Arena.pl będziesz już miał przypisane kategorie w Panelu Sprzedawcy.
Ustawienie tego będzie wymagane jeżeli wcześniej włączyłeś opcję “Wariantowanie oferty”.
Przy dodawaniu produktu, należy zwrócić uwagę, aby jego kategoria została prawidłowo powiązana, jak na poniższym zrzucie ekranu:
Kategoria nie może być przypisana do Strony głównej, ponieważ prowadzi to do nieprawidłowości podczas synchronizacji.
W zakładce Arena.pl > Mapowanie Atrybutów/Cech możesz przyporządkować wartości atrybutów z Twojego sklepu do atrybutów występujących na Arena.pl.
Kliknij “Mapowanie”, aby przypisać wartości z Arena.pl.
Ważne, jeżeli produkt w grupie wariantowej ma się prawidłowo synchronizować i wyświetlać na Arena.pl musi mieć zmapowaną kategorię oraz przypisane i zmapowane wartości wszystkich atrybutów, które występują w danej kategorii w Arena.pl.
7. Wyłączenie produktu z synchronizacji
Jeżeli nie chcesz przesyłać informacji o konkretnym produkcie, wejdź w jego edycję, a następnie w zakładkę "Moduły -> Integracja z API Arena.pl" i zmień ustawienie na "Wymuś blokadę eksportu produktu Arena.pl".
8. Uruchomienie synchronizacji produktów
Przejdź do zakładki Arena.pl -> Synchronizacja i kliknij "Synchronizuj Wszystkie Produkty i Atrybuty". W trakcie synchronizacji będą pojawiać się komunikaty dotyczące kolejnych produktów oraz ewentualne błędy eksportu.
9. Synchronizacja zmian w produktach
Po dodaniu kolejnego produktu/produktów do Prestashop dokonaj ponownej synchronizacji. W zakładce Arena.pl -> Synchronizacja kliknij na "Synchronizuj Oczekujące" - wtedy zsynchronizowane zostaną tylko nowo dodane produkty i ich ustawienia. Inną możliwością jest dokonanie ponownie całej synchronizacji - aby tego dokonać naciśnij przycisk "Synchronizuj Wszystkie Produkty i Atrybuty". Po synchronizacji produkty stają się widoczne w Panelu sprzedawcy arena.pl, w zakładce Produkty. Produkty, które w panelu sklepu mają dodane kombinacje, zostaną rozdzielone. Dla każdej kombinacji produktu zostanie utworzony osobny produkt w panelu arena.pl
10. Synchronizacja zamówień
W celu synchronizacji zamówień przejdź do zakładki Arena.pl -> Synchronizacja i kliknij "Synchronizuj zamówienia". Zakupy dokonane w sklepie na platformie arena.pl staną się widoczne w zakładce Zamówienia -> Zamówienia w sklepie PrestaShop. Zmiany statusu obsługi zamówienia będą synchronizowane pomiędzy sklepem a platformą.