REGULAMIN PROGRAMU OCHRONY KUPUJĄCYCH
(dalej jako „POK”)
§1.
- Niniejszy Regulamin POK określa zasady Programu Ochrony Kupujących, polegającego na przyznaniu rekompensaty Kupującemu, który za pośrednictwem serwisu www.arena.pl zawarł umowę kupna określonego Towaru, ale na skutek nieuczciwego działania Sprzedawcy poniósł szkodę.
- Użyte w niniejszym Regulaminie POK wyrażenia Administrator, Arena.pl, Kupujący, Sprzedawca oraz Towar mają znaczenia tożsame z użytymi w Regulaminie Kupujących.
§2.
- Administrator umożliwia Kupującemu ubieganie się o zwrot pieniędzy zapłaconych Sprzedawcy za Towar w przypadku, gdy:
a) Kupujący zapłacił za Towar, ale nie został mu on dostarczony,
b) Towar dostarczony Kupującemu jest niezgodny z ofertą jaką przyjął w Arena.pl i ma wartość oczywiście niższą, aniżeli cena wskazana w ofercie. - Programem Ochrony Kupujących objęte są tylko te umowy, które zawarte zostały za pośrednictwem Arena.pl, a Kupujący zapłacił całą cenę za pomocą:
a) Karty płatniczej,
b) Wyspecjalizowanej instytucji płatniczej (np. Przelewy24),
c) Rat oferowanych w Arena.pl (np. Santander Consumer Bank). - Rekompensata obejmuje wartość rzeczywistej szkody poniesionej przez Kupującego (określanej jako rynkowa wartość zakupionego Towaru), z tym zastrzeżeniem, że nie wyższej, niż cena wskazana w ofercie przyjętej przez Kupującego.
- Rekompensata nie obejmuje kosztów dodatkowych związanych z zakupem Towaru, w szczególności kosztów dostawy.
- Rekompensata za jeden Towar nie może przekraczać kwoty 50.000 zł.
§3.
Z Programu Ochrony Kupujących wyłączone są transakcje, w których:
a) Do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą doszło poza Arena.pl albo umowa została zawarta i zrealizowana na zasadach innych niż określono w Regulaminie Serwisu,
b) Sprzedawca nie ponosi winy za wyrządzoną szkodę,
c) Kupujący działał z intencją nabycia Towaru wadliwego albo niezgodnego z opisem,
d) Kupujący nie podał poprawnych danych kontaktowych (w tym adresu dostawy) albo dane były niekompletne,
e) Kupujący w toku zawierania umowy w Arena.pl dopuścił się naruszenia Regulaminu Serwisu,
f) Kupujący jest w toku rozstrzygania sporu zgłoszonego Administratorowi,
g) Kupujący otrzymał inne środki rekompensujące szkodę związaną z zakupem Towaru,
h) Oferta była sprzeczna z Regulaminem Serwisu albo przepisami prawa, w szczególności zakupiony Towar nie był dopuszczony do obrotu lub znajdował się na liście towarów zakazanych,
i) Towar został odebrany przez Kupującego bezpośrednio od Sprzedawcy albo przekazany mu za pośrednictwem osoby niebędącej operatorem pocztowym,
j) Towar uległ uszkodzeniu, zniszczeniu lub został zagubiony podczas transportu z winy przewoźnika,
k) Towar zamówiony jako spersonalizowany został wykonany zgodnie z zamówieniem.
§4.
- Przed wszczęciem przez Kupującego procedury ubiegania się o wypłacenie rekompensaty z Programu Ochrony Kupujących, zobowiązany jest on złożyć na Policję zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na jego szkodę przez Sprzedawcę.
- W celu ubiegania o wypłacenie rekompensaty Kupujący powinien wypełnić i przesłać do Administratora na adres pok@arena.pl wypełniony formularz POK dostępny do pobrania w Serwisie (dalej jako „Formularz POK").
- Formularz POK powinien być wysłany do Administratora nie wcześniej niż po 14 dniach, jednakże nie później niż w terminie 120 dni od dnia zawarcia umowy ze Sprzedającym.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, termin wskazany powyżej może zostać skrócony lub wydłużony, na wniosek Kupującego. Decyzję w sprawie rozpatrzenia wniosku Administrator przekaże Kupującemu za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Dane podane w Formularzu POK powinny być zgodne z prawdą i odpowiadać stanowi faktycznemu na chwilę jego wysyłania. W celu weryfikacji autentyczności danych Administrator może skontaktować się z Kupującym bądź Sprzedawcą oraz zażądać przekazania dodatkowych informacji lub dokumentów uwiarygodniających podane informacje.
- Kupujący jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania Administratora o wszelkich zdarzeniach powodujących wygaśnięcie albo zmniejszenie roszczenia względem Sprzedawcy, jak również o wszelkich zmianach danych wskazanych przez niego w Formularzu POK. W szczególności Kupujący zobowiązany jest poinformować o fakcie otrzymania jakiejkolwiek rekompensaty, jak również o podjęciu przez Sprzedawcę działań zmierzających do naprawienia szkody Kupującemu.
- W okolicznościach, gdy decyzja o wypłaceniu rekompensaty Kupującemu budzi wątpliwości Administratora, Kupujący – na jego prośbę- jest zobowiązany do przesłania w formie elektronicznej lub kserokopii potwierdzenia złożenia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa na jego szkodę przez Sprzedającego organom ścigania (dalej jako „Potwierdzenie złożenia zawiadomienia”).
- Jednocześnie Administrator zastrzega, jeśli okaże się to w danych okolicznościach konieczne, że podjęcie decyzji o wypłaceniu rekompensaty może zostać uzależnione od przedłożenia przez Kupującego postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa oraz podania przez Kupującego sygnatury akt postępowania przygotowawczego tj. dochodzenia/śledztwa (nr RSD bądź DS).
§5.
- Decyzja o przyznaniu rekompensaty albo jej odmowie podejmowana jest przez Administratora w terminie 30 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania prawidłowo wypełnionego Formularza POK wraz z dowodem zapłaty za zakupiony Towar na rachunek bankowy Sprzedawcy (dowód wpłaty nie jest wymagany w przypadku, gdy Kupujący skorzystał z usług płatniczych udostępnionych w ramach serwisu Administratora).
- W przypadku, gdy tożsamość Kupującego nie została wcześniej zweryfikowana lub budzi wątpliwości, Administrator jest uprawniony do żądania przesłania zdjęć wszystkich stron dokumentu tożsamości przedstawiających imię, nazwisko i datę jego ważności.
- W przypadku stwierdzenia przez Administratora braków w tych dokumentach, czas podejmowania decyzji zostanie wydłużony o czas usuwania braków przez Kupującego.
- Administrator ma prawo w czasie rozpoznawania Formularza POK zwrócić się do Kupującego bądź Sprzedawcy oraz zażądać dodatkowych dokumentów w celu sprecyzowania i weryfikacji informacji dotyczących przebiegu transakcji oraz wyjaśnienia określonych wątpliwości.
- W przypadku gdy powstaną istotne wątpliwości co do zasadności roszczenia Kupującego bądź szczególne nieścisłości w przedstawionym opisie transakcji lub nieścisłości związane z realizacją transakcji, Administrator zastrzega sobie prawo do odmowy przyznania bądź wypłacenia rekompensaty.
- Kupujący oświadcza, że z chwilą dokonania przez Administratora wypłaty rekompensaty, o którą wnosił, przenosi na Administratora wszelkie przysługujące mu wierzytelności względem Sprzedawcy, istniejące w momencie wysłania Formularza POK, jak i te które mogą powstać w przyszłości, z tytułu niewywiązania się przez niego ze zobowiązań wynikających z umowy zawartej w ramach Transakcji, stanowiącej przedmiot zgłoszenia. Oświadczenie stanowi integralną część Formularza POK i nie wymaga składania dodatkowych oświadczeń przez Kupującego.
- Administrator dokona wypłaty rekompensaty w terminie 7 dni roboczych od dnia podjęcia decyzji o przyznaniu rekompensaty. W przypadkach szczególnie uzasadnionych, Administrator zastrzega sobie prawo do wydłużenia niniejszego terminu, jednakże na czas nie dłuższy aniżeli 14 dni, o czym Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany.
- W przypadku, gdy w trakcie rozpoznawania Formularza POK sytuacja zostanie rozstrzygnięta na korzyść Kupującego, w jakiejkolwiek formie (poprzez zwrot pieniędzy lub dostarczenie towaru zgodnie z zawartą umową ze Sprzedawcą) rekompensata nie zostanie przyznana Kupującemu.
- W razie otrzymania przez Kupującego innego świadczenia tytułem rekompensaty (w tym naprawienia mu szkody przez Sprzedawcę) po wypłaceniu środków w ramach niniejszego programu po przyznaniu rekompensaty, Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni, zwrotu otrzymanej od Administratora rekompensaty na rachunek bankowy nr 97 1090 1737 0000 0001 3056 9487.
- Po wypłaceniu rekompensaty z tytułu niniejszego programu, konto Sprzedawcy może zostać zablokowane do chwili wyjaśnienia sprawy lub zwrotu wypłaconej rekompensaty.
§6.
- Od każdej decyzji Administratora wskazanej w niniejszym Regulaminie POK przysługuje Kupującemu wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek powinien zostać przesłany w terminie 7 dni od dnia wydania decyzji na adres, o którym mowa w § 4 ust. 2 i wymaga wskazania okoliczności naruszających zasady skorzystania z POK, które Administrator naruszył, wydając decyzję. Wniosek niespełniający tych wytycznych lub uchybiający terminowi Administrator pozostawia bez rozpoznania. Decyzja wydana po ponownym rozpoznaniu sprawy jest ostateczna.
- Uchybienie przez Administratora jakiemukolwiek terminowi wskazanemu w niniejszym Regulaminie POK nie może być traktowane jako podjęcie przez niego decyzji (zarówno o treści pozytywnej, jak i negatywnej dla Kupującego).
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem POK zastosowanie mają postanowienia Regulaminu Serwisu.
- Niniejszy Regulamin POK może ulec zmianie, z tym zastrzeżeniem, że transakcje dokonane przed datą ogłoszenia zmian będą rozpatrywane na dotychczasowych warunkach.
FORMULARZ REKLAMACYJNY PROGRAMU OCHRONY KUPUJĄCYCH ARENA.PL
Informacje o transakcji:
❖ Wybór problemu:
➢ Towar niedostarczony / Towar niezgodny z opisem lub posiadający wartość
oczywiście niższą niż opisana w ofercie*
❖ Data i godzina płatności
………………………………………………………………………….….……………………………
❖ Nick sklepu, w którym kupiony został towar
………………………………………………………………………….….……………………………
❖ Numer zamówienia
………………………………………………………………………….….……………………………
❖ cena towaru (bez kosztów dostawy)
………………………………………………………………………….….……………………………
❖ Opis sytuacji
………………………………………………………………………….….……………………………
………………………………………………………………………….….……………………………
………………………………………………………………………….….……………………………
Informacje o założonej sprawie:
❖ Nazwa jednostki Policji lub Prokuratury
………………………………………………………………………….….……………………………
❖ Numer RSD/Ds
………………………………………………………………………….….……………………………
❖ Imię i Nazwisko osoby prowadzącej sprawę
………………………………………………………………………….….……………………………
Dane Kupującego składającego wniosek o rekompensatę:
❖ Imię i Nazwisko
………………………………………………………………………….….……………………………
❖ Adres e-mail
………………………………………………………………………….….……………………………
❖ Telefon
………………………………………………………………………….….……………………………
❖ Nr konta bankowego do zwrotu rekompensaty
………………………………………………………………………….….……………………………
Kupujący oświadcza, że z chwilą dokonania przez Arena.pl wypłaty rekompensaty, o którą wnosi, przenosi na Arena.pl, wszelkie przysługujące mu wierzytelności względem Sprzedającego z tytułu niewywiązania się przez niego ze zobowiązań wynikających z umowy zawartej w ramach transakcji, stanowiącej przedmiot niniejszego zgłoszenia.
Oświadczam, że towar nie został do mnie dostarczony./Oświadczam, że odesłałem/am przesyłkę w ramach opcji Towaru niezgodnego z opisem lub o wartości oczywiście niższej od Towaru opisanego w ofercie.*
Oświadczam, że w przypadku rozstrzygnięcia sporu ze Sprzedawcą, zobowiążę się do zwrotu przyznanej rekompensaty z programu POK Arena.pl na nr konta dostępny w Regulaminie POK arena.pl.
Podpis
……………………………….
________________________
* Niepotrzebne skreślić
Pobierz załącznik: