WY, grupy i warianty

shutterstock_428964409.jpg

Stwórzcie z nami grupy wariantowe. Odkryjcie plusy spójnej prezentacji produktów.

Tworzenie grup wariantowych to jedna z propozycji, która zwiększa efektywność sprzedawcy. Wasi klienci nie są już skazani na przeglądanie osobnych kart podobnych do siebie produktów. Zamiast tego otrzymują dostęp do przyjaźnie skonfigurowanej grupy produktów. Dzięki temu profile sprzedawców stają się przyjazne dla klienta, a sami sprzedawcy okazują się tymi, którzy na pierwszym miejscu stawiają potrzeby i wygodę kupujących.  

Tworzenie grup wariantowych na platformie Arena.pl jest intuicyjne, a sam mechanizm działania sprzyja swobodnemu łączeniu ze sobą poszczególnych produktów. Korzystając z przygotowanych filtrów, łatwo znajdziecie produkty, które chcecie ze sobą połączyć w jedną grupę. Możecie to zrobić bez większych problemów, korzystając z profilu sprzedawcy, lub też – i jest to kolejne wprowadzone przez nas ułatwienie – skorzystać z API v4  i utworzyć grupę na podstawie danych sklepu.

Jak to działa w praktyce? Wybieracie produkty, które chcecie połączyć w jedną grupę. Następnie klikacie przycisk „utwórz grupę wariantową”. Przy tworzeniu grupy musicie pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Po pierwsze, w grupie może się znajdować od 2 do 100 produktów. Dany produkt może być przypisany tylko do jednej grupy wariantowej. Co istotne, w grupie mogą się pojawiać produkty, których w danym momencie nie ma na stanie magazynowym. Grupie należy nadać nazwę oraz określić minimum jeden jego parametr. Do najczęściej wykorzystywanych parametrów należą: kolory, wzory oraz rozmiar. Parametry wynikają jednak przede wszystkim ze specyfiki sprzedawanych produktów. Może to być rozdzielczość telewizora albo jego dodatkowa funkcja. W przypadku kosmetyków może to być ich mniejsza lub większa wersja. Może to być również np. typ obicia kanapy.

Grupy wariantowe to skuteczne narzędzie w każdej branży. Są jednak takie, w których są one szczególnie przydatne. To rozwiązanie może okazać się bardzo atrakcyjne dla sprzedawców mebli, odzieży czy rowerów. Grupy sprawdzają się doskonale przede wszystkim tam, gdzie mamy do czynienia z wieloma podobnymi do siebie produktami, różniącymi się jasno określonymi cechami. Kluczem do efektywnego budowania grupy wariantowej jest umiejętne skategoryzowanie produktów. To narzędzie umożliwia swobodne porównywanie podobnych produktów, dzięki czemu rośnie także szansa, że klient za pierwszym razem kupi dokładnie taki produkt, jakiego szuka.

Więcej informacji, o tym jak tworzyć grupy wariantowe znajdziecie na: https://pomoc.arena.pl/hc/pl/articles/360001947533-Warianty-produkt%C3%B3w

Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 1