Wystawianie oferty - dobre praktyki

Karta produktu na platformie internetowej jest tym samym, czym produkt na półce sklepowej w sklepie stacjonarnym. Zatem, im lepiej produkt zostanie zaprezentowany konsumentowi, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik go zauważy i kupi.

 

W tym artykule podpowiadamy, jak przygotować przyciągający uwagę opis produktu i wyjaśniamy, dlaczego jest to takie ważne.

 

Tytuł oferty

Nazwa produktu powinna być wyczerpująca i jasna dla kupującego. Nie powinna budzić wątpliwości, jaki produkt zamierza kupić konsument

 

  • Długość opisu powinna wynosić do 70 znaków. Zbyt długi opis oferty jest mało czytelny i często pomijany przez użytkownika.
  • W nazwie produktu powinny zawrzeć się najważniejsze informacje o kupowanym produkcie. Są to m.in.: kategoria produktu, nazwa producenta/marki, oznaczenie serii, modelu, a także informacje o wariancie, np. kolor czy rozmiar.
  • Nie zalecamy używania w tytule wyłącznie kapitalików (wielkich liter). Kapitaliki mogą służyć do oznaczenia serii/modelu (np. iPhone 6S). Tekst napisany kapitalikami jest mało przejrzysty, a także zajmuje więcej miejsca, co może spowodować niewyświetlanie ważnych informacji w materiałach promocyjnych. 

Punkt_1_opis_produktu_na_listingu_canpol.jpg


Zdjęcia produktu 

Zdjęcie produktu to pierwszy element oferty, na który zwraca uwagę kupujący. Korzystając z miniatur dokonuje wstępnej selekcji produktów zanim trafi na szczegółowy opis w ofercie.

 

Zdjęcie główne (miniatura) - wyświetla się jako pierwsze. Jest prezentowane na listingu, jest wykorzystywane do promocji w sieci.

  • Zdjęcie powinno być wyłącznie na białym tle (RGB 255.255.255). Zdjęcia znajdujące się na tle innym niż białe nie będzie promowane przez serwis arena.pl, ze względu na ograniczenia określane przez zewnętrzne sieci reklamowe.

2.jpg

  • Produkt na zdjęciu głównym powinien zajmować ok. 60-80% powierzchni zdjęcia, dzięki temu będzie dobrze widoczny i wyeksponowany. Oznacza to, że z jednej strony produkt nie styka się z ramą zdjęcia, a z drugiej jest wystarczająco duży aby pokazać szczegóły produktu.

5.jpg

  • Zdjęcie główne powinno być dobre jakościowo, wyostrzone i doświetlone.

4.jpg

  • Nie może zawierać dodatkowych znaków, etykiet, szarf z informacjami, logotypów, znaków wodnych.

3.jpg

  • Powinno prezentować cały produkt z perspektywy pokazującej jego wygląd i właściwości.

1.jpg 

Zdjęcia pomocnicze są wyświetlane w ofercie i powinny pokazywać produkt z różnych perspektyw, w różnym ułożeniu lub jako przykład wykorzystania. Zdjęcia te stanowią ważne uzupełnienie oferty, ponieważ pozwalają kupującemu na lepsze zapoznanie się z produktem. Oferty zawierające więcej zdjęć wzbudzają zaufanie kupujących wobec oferty.

 

Zdjęcia dodatkowe:

  • Powinny prezentować asortyment ze wszystkich stron.
  • Powinny pokazywać istotne dla danego produktu detale.
  • Ich zadaniem jest pokazać zastosowanie produktu: co to jest?; dla kogo?; jak tego używać?;
  • Powinny być osadzone na białym tle, ale możliwe są też aranżacje.

 

Wymogi techniczne zdjęć

  • minimalne wymiary 500x500 px
  • maksymalny rozmiar pliku: 2MB
  • rozszerzenie pliku .jpg, .png, .gif
  • optymalna liczba zdjęć to 10 sztuk, ale wszystko zależy od kategorii produktu. 


Suma zdjęć powinna być spójna stylistycznie, estetyczna, ułożona w logiczną całość.



Opis produktu

To sekcja, która wymaga umieszczenia przyjaznego dla Google tekstu (istotny element pozycjonowania), opisującego działanie produktu i przedstawiającego jego zalety. To najlepsze miejsce aby zaprezentować na czym polega konkurencyjność produktu.

 

Opis produktu:

  • Tekst, który opisuje produkt, powinien prezentować jego zalety z punktu widzenia użytkownika. Nie powinien być to tekst techniczny, ale tłumaczący, jak poszczególne parametry produktu wpływają na jego użyteczność.
  • Opis powinien zawierać słowa kluczowe i być unikalny, a więc niewystępujący w innych portalach i sklepach internetowych. Teksty unikalne zapewniają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania stron takich jak google.pl.
  • Opis powinien także tłumaczyć na czym polega konkurencyjność produktu, jego unikatowość.
  • Opis może zawierać dodatkowe zdjęcia, które nie znalazły się wśród zdjęć pomocniczych.
  • W tej sekcji warto wstawiać tabele porównawcze, jeśli produkt w zależności od modelu różni się parametrami technicznymi.
  • W opisie można wstawić certyfikaty, logotypy i inne oznaczenia, które podnoszą jakość opisu i uwiarygodniają produkt.
  • Opis nie może naruszać praw osób trzecich.
  • Musi być napisany w sposób zrozumiały w języku polskim, zgodnie z zasadami pisowni i ortografii języka polskiego i powinien respektować zasady uczciwej konkurencji.
  • Opis nie może przekierowywać do stron poza serwisem arena.pl, promować innych sklepów internetowych, w tym sklepu sprzedawcy, platform sprzedażowych, wyszukiwarek produktowych i innych serwisów konkurencyjnych.
  • Opis nie może zawierać ukrytych treści (np. użycie białego tekstu na białym tle).
  • Opis powinien być spójny pod kątem wizualnym. Zalecane jest dzielenie tekstu na części, używanie nagłówków i Użyte różne rozmiary czcionek powinny ze sobą współgrać i odpowiednio akcentować fragmenty tekstu. Wprowadzone dodatkowe zdjęcia i inne oznaczenia, także powinny dopełniać całości tekstu i nie powodować bałaganu i chaosu treści.




Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 11 z 17