Nowe cenniki dostawy - jak wprowadzić zmiany w sklepie?

W związku z rozwojem platformy wprowadzamy nowy system cenników dostawy, który zastąpi obecnie działający system metod dostawy. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak będą działać cenniki zobacz artykuł Cenniki dostawy.

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z nowymi cennikami:

W moim Panelu znalazły się cenniki, których nie tworzyłem.

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który aktualnie sprzedaje w serwisie arena.pl w zakładce Cenniki dostawy znajdziesz listę cenników utworzoną na podstawie dotychczasowych ustawień metod dostawy. Cenniki te mają na celu pomóc w łatwy sposób poradzić sobie ze zmianami związanymi z tą częścią zarządzania ofertą. Nie zawsze mogą jednak odpowiadać intencji sprzedawcy, dlatego prosimy sprawdzić je lub zmienić według uznania, a następnie potwierdzić ich poprawność.

Uwaga! Nie wszystkie nazwy metod dostawy zdefiniowane w panelu sprzedawcy w dotychczasowym systemie pozwalały na określenie odpowiednika w nowych cennikach. Miało to miejsce głównie w przypadku błędnie opisanych metod (np. w polu nazwa znalazły się niejednoznaczne informacje). W takim przypadku prosimy o ręczne sprawdzenie i uzupełnienie cenników o brakujące informacje.

Każdy cennik odpowiada jednej kombinacji metod dostawy i grup cenowych przypisanych do produktów.

Przykład:

W ustawieniach starych metod dostawy mamy następujące ustawienia:

nazwa grupa cenowa
Kurier

mały gabaryt

duży gabaryt

Paczka pocztowa akcesoria

 

Produkty w sklepie są podzielone na dwie grupy: mały i duży gabaryt. Na tej podstawie mają przypisane odpowiednie grupy cenowe przesyłki kurierskiej. Dodatkowo część asortymentu ma przypisaną również przesyłkę pocztową: produkty małego gabarytu i część produktów dużego gabarytu. 

W ten sposób można wyróżnić 3 kombinacje metod dostawy na podstawie których powstały 3 cenniki:

Cennik 1: Kurier (mały gabaryt) + Paczka pocztowa (akcesoria)

Cennik 2: Kurier (duży gabaryt) + Paczka pocztowa (akcesoria)

Cennik 3: Kurier (duży gabaryt)

cenniki.png

Co oznaczają nazwy automatycznie utworzonych cenników?

Nazwy cenników powstały z połączenia informacji o występujących w nim kombinacjach metod dostawy:

"nazwa metody dostawy"-"nazwa grupy cenowej"| "nazwa metody dostawy 2"-"nazwa grupy cenowej 2" (...) ["numer metody dostawy"-"numer grupy cenowej"| "numer metody dostawy 2"-"numer grupy cenowej 2" (...)]

Numery podane w kwadratowych nawiasach mogą służyć identyfikacji ustawień o tych samych nazwach - każdy metoda dostawy i grupa cenowa ma swój unikalny numer.

Na podstawie przykładu przedstawionego powyżej nazwy cenników mogą mieć następujące nazwy:

Cennik 1: Kurier-mały gabaryt|Paczka pocztowa-akcesoria[XXXX-XXXX|XXXX-XXXX]

Cennik 2: Kurier-duży gabaryt|Paczka pocztowa-akcesoria[XXXX-XXXX|XXXX-XXXX]

Cennik 3: Kurier-duży gabaryt[XXXX-XXXX]

 

W starych metodach dostawy ustalałem tylko 3 grupy cenowe dla 3 zakresów wagowych, a powstało 5 cenników.

Jeżeli korzystałeś do tej pory z niejawnego przypisywania metod dostawy na podstawie wagi produktu w każdej grupie cenowej mogłeś ustawić został zakres wagowy. Niektóre produkty mogły znaleźć się w więcej niż jednym zakresie wagowym, ze względu na nachodzące na siebie zakresy.

Przykład:

W dotychczasowych metodach dostawy ustawienia dostawy wyglądały następująco:

  • Grupa cenowa A:zakres wagowy 1-2kg
  • Grupa cenowa B: zakres wagowy 2-3kg
  • Grupa cenowa C: zakres wagowy 3-5kg

Wówczas produkt o wadze 2kg zalicza się zarówno do grupy A jak i B. Na tej podstawie powstała nowa kombinacja metod dostawy i dla produktów o wadze 2kg został utworzony odrębny cennik. Podobna sytuacja może mieć miejsce dla produktów o wadze 3kg, ponieważ grupy B i C również się pokrywają. W ten sposób z 3 grup cenowych może powstać 5 cenników.

Jeżeli nie chcesz, aby mała grupa produktów o wadze 2kg znalazła się w osobnym cenniku wystarczy, że przypiszesz produkty z tego cennika do innego, który powstał z grupy cenowej A lub B. To samo dotyczy wszystkich innych cenników, które są przypisane do zaledwie kilku produktów.

 

Wybór cenników i przypisywanie ich do produktów

Podczas sprawdzania automatycznie wygenerowanych cenników sugerujemy następujące działania:

  1. Sprawdzenie metod dostawy i ich ustawień (koszty i liczba sztuk w paczce) w poszczególnych cennikach.
  2. Zmiana nazw wybranych cenników na własne, pozwalające na ich łatwą identyfikację.
  3. Sprawdzenie produktów przypisanych do wybranych cenników (możesz to zrobić na liście produktów lub klikając w liczbę produktów przypisanych do cennika w tabeli cenników)
  4. Zmianę przypisania cenników do produktów z cennikami, których nie chcesz używać.

Jeżeli po sprawdzeniu cenników wybrałeś kilka z nich, których chcesz używać, a reszta nadal ma przypisane produkty, przypisz do nich właściwy cennik. Możesz do tego wykorzystać mechanizm usuwania cenników. W tym celu wybierz cennik, którego nie będziesz używać i kliknij "usuń" w odpowiednim wierszu tabeli cenników. Jeżeli cennik jest przypisany do co najmniej 1 produktu, pojawi się okno wyboru akcji. Za pomocą listy wybierz, co powinno wydarzyć się z produktami przypisanymi do tego cennika:

  1. Pozostaw je bez przypisanego cennika (wówczas nie będą dostępne w serwisie do czasu przypisania im innego cennika).
  2. Wybierz nazwę cennika, do którego produkty te powinny być przepisane.

Po dokonaniu wyboru kliknij przycisk "Potwierdź".

 

Możesz również zdecydować, że nie chcesz korzystać z automatycznie wygenerowanych cenników, wówczas usuń je i utwórz własne, a następnie przypisz do nich wszystkie produkty w sklepie.

 

Czy mogę przypisać cenniki do produktów na podstawie ich wagi?

Nowe cenniki dostawy nie mogą być przypisane na podstawie wag produktów. Nadal możesz jednak stworzyć cenniki dla różnych grup gabarytowych, a następnie przypisać je do odpowiednich produktów, używając filtru "waga" na liście produktów w panelu sprzedawcy.