Integracja za pomocą API PrestaShop to dwustronny sposób komunikacji między platformą arena.pl, a sklepem internetowym. Moduł integracyjny umożliwia m.in.:
- automatyczne przesłanie oferty sklepu internetowego do panelu sprzedawcy arena.pl,
- pobieranie zamówień złożonych za pośrednictwem arena.pl do panelu sklepu PrestaShop,
- regularna i częsta aktualizacja danych o produkcie, w tym cen i stanów magazynowych,
- wysyłanie informacji o zmianie statusu zamówienia w sklepie do arena.pl,
- automatyczne przypisywanie cenników dostawy
- dodawanie produktów do grup wariantowych,
- mapowanie kategorii i atrybutów.
Jak pobrać moduł?
Integracja API PrestaShop z arena.pl jest zupełnie darmowa. Moduł integracyjny jest dostępny do pobranie na stronie twórców:
http://pl.seigi.eu/module/seigiarenapl.html
Moduł w wersji 3.0.6. to:
- dodanie możliwości szablonowania opisu produktu
- nowe mapowanie Kategorii
- nowe mapowanie Cech
- nowe mapowanie Atrybutów
- nowe mapowanie Producentów
- poprawienie logowania
- zmieniono w API dla nowych metod dostawy
- poprawiony eksport wag dla produktów i atrybutów
- poprawione przypisywanie kurierów do zamówień podczas importu
- skrócona lista do mapowania metod dostaw do sklepu
- poprawiono aktualizację stanów zamówień
- dodanie ID zamówienia do logów
- poprawienie importu produktów
- nowe opcje do blokowania aktualizacji opisu, dostępności i ceny
Jak poprawnie uruchomić nową wersję modułu?
- uzupełnij cenniki dostawy w panelu sprzedawcy arena.pl,
- zaktualizuj moduł do najnowszej wersji na liście modułów w panelu PrestaShop,
- skonfiguruj ustawienia przypisywania cenników oraz mapowania kurierów w module,
- sprawdź, czy cenniki są prawidłowo przypisane do produktów w panelu arena.pl,
- aktywuj cenniki w arena.pl.
W przypadku problemów z działaniem modułu wybierz opcję “wyczyść” w opcjach dostępnych na liście zainstalowanych modułów w panelu PrestaShop. Następnie ustaw konfigurację modułu od początku. Wyczyszczenie ustawień modułu nie usunie wcześniejszych powiązań produktów i zamówień z arena.pl.
Instrukcja obsługi modułu wersja 3.0.6
Pobierz i zainstaluj moduł integracji w swoim sklepie PrestaShop.
http://pl.seigi.eu/module/seigiarenapl.html
1. Ustawienia modułu
Naciśnij przycisk "Konfiguruj" na module Integracja z API arena.pl.
2. Autoryzacja połączenia z arena.pl
Skopiuj z Panelu Sprzedawcy arena.pl z zakładki Ustawienia sklepu/API login sklepu wraz z unikalnym kluczem API i wklej je do opcji konfiguracji modułu. Następnie określ datę początkową, od której mają być pobierane zamówienia.
3. Konfiguracja działania modułu
Przejdź przez kolejne sekcje ustawień, m.in.: wyboru metody zarządzania magazynem, opcje eksportu opisu, wyboru cennika, modyfikatora wagi, pomijania określonych rodzajów produktów, ustawienia domyślnej dostępności, mapowania kategorii i wariantowania oferty. Przy każdej opcji konfiguracyjnej umieszczone są podpowiedzi, które dokładniej wyjaśniają jej zastosowanie.
Nowy system ustawień dla mapowania i wariantowania produktów
Pozwala na włączenie mapowania kategorii. Łączy się to z przypisywaniem kategorii podczas eksportu do Arena.pl. Wariantowanie oferty pozwala na wyświetlenie produktów w serwisie Arena.pl już w grupach wariantowych. Wymaga to włączenia opcji mapowania kategorii po stronie modułu. Przy każdej opcji konfiguracyjnej umieszczone są podpowiedzi, które dokładniej wyjaśniają jej zastosowanie.
4. Ustawienia synchronizacji
Na samym końcu konfiguracji dostępne są linki CRON, które automatyzują synchronizację produktów oraz zamówień. Dwa pierwsze obejmują obsługę podstawową, dwa ostatnie są opcją zaawansowaną.
5. Mapowanie
Przejdź do zakładki arena.pl -> Mapowania. W tym miejscu przyporządkuj statusy zamówień w Twoim sklepie do statusów zamówień arena.pl. Następnie masz możliwość zmapowania sposobów wysyłki w ramach cenników arena.pl do przewoźników w PrestaShop – jest to niezbędne dla prawidłowego przekazywania danych o metodach dostawy podczas importu zamówień.
Zakładka Arena.pl > Mapowanie Kategorii.
W tym miejscu przyporządkuj statusy kategorii z Twojego sklepu do kategorii, jakie występują w Arena.pl, wtedy po synchronizacji produktów z Arena.pl będziesz już miał przypisane kategorie w Panelu Sprzedawcy.
Ustawienie tego będzie wymagane jeżeli wcześniej włączyłeś opcję “Wariantowanie oferty”.
Zakładka Arena.pl > Mapowanie Atrybutów. W tym miejscu przyporządkuj wartości atrybutów z Twojego sklepu do atrybutów występujących na Arena.pl.
Kliknij “Mapowanie”, do jakich wartości atrybutu chcesz przypisać wartości z Arena.pl.
W następnym kroku będziesz już w mógł zmapować wartości atrybutu do występujących w serwisie Arena.pl. Pozwala to na prawidłową synchronizację i wystawienie oferty, jeżeli wcześniej wybrałeś wariantowanie produktów.
Ważne, jeżeli produkt w grupie wariantowej ma się prawidłowo synchronizować i wyświetlać na Arena.pl musi miec zmapowaną kategorię oraz przypisane i zmapowane wartości wszystkich atrybutów, które występują w danej kategorii w Arena.pl.
6. Ustawienia eksportu i przypisywanie cenników
Następnie w Ustawieniach eksportu kategorii ustal, które kategorie mają zostać zsynchronizowane z arena.pl, a które chciałbyś pominąć. Możesz też ustawić automatyczne przydzielanie cenników według wag lub cen. Warunkiem działania tej opcji jest dokonanie konfiguracji Wyboru cennika (Nawigacja -> Konfiguracja) oraz wcześniejsze utworzenie i wypełnienie cenników w Panelu Sprzedawcy w serwisie arena.pl.
7. Wyłączenie produktu z synchronizacji
Jeżeli nie chcesz przesyłać informacji o konkretnym produkcie, wejdź w jego edycję, a następnie w zakładkę "Integracja z API Arena.pl" i zmień ustawienie na "Wymuś blokadę eksportu produktu Arena.pl".
8. Uruchomienie synchronizacji produktów
Przejdź do zakładki Arena.pl -> Synchronizacja i kliknij "Synchronizuj Wszystkie Produkty i Atrybuty". W trakcie synchronizacji będą pojawiać się komunikaty dotyczące kolejnych produktów oraz ewentualne błędy eksportu.
9. Synchronizacja zmian w produktach
Po dodaniu kolejnego produktu/produktów do Prestashop dokonaj ponownej synchronizacji. W zakładce Arena.pl -> Synchronizacja kliknij na "Synchronizuj Oczekujące" - wtedy zsynchronizowane zostaną tylko nowo dodane produkty i ich ustawienia. Inną możliwością jest dokonanie ponownie całej synchronizacji - aby tego dokonać naciśnij przycisk "Synchronizuj Wszystkie Produkty i Atrybuty". Po synchronizacji produkty stają się widoczne w Panelu sprzedawcy arena.pl, w zakładce Produkty. Produkty, które w panelu sklepu mają dodane kombinacje, zostaną rozdzielone. Dla każdej kombinacji produktu zostanie utworzony osobny produkt w panelu arena.pl
10. Synchronizacja zamówień
W celu synchronizacji zamówień przejdź do zakładki Arena.pl -> Synchronizacja i kliknij "Synchronizuj zamówienia". Zakupy dokonane w sklepie na platformie arena.pl staną się widoczne w zakładce Zamówienia -> Zamówienia w sklepie PrestaShop. Zmiany statusu obsługi zamówienia będą synchronizowane pomiędzy sklepem a platformą.