Integracja arena.pl z PrestaShop (API)

Integracja za pomocą API PrestaShop to dwustronny sposób komunikacji między platformą arena.pl, a sklepem internetowym. Moduł integracyjny umożliwia m.in.:

- automatyczne przesłanie oferty sklepu internetowego do panelu sprzedawcy arena.pl,

- pobieranie zamówień złożonych za pośrednictwem arena.pl do panelu sklepu PrestaShop, 

- regularna i częsta aktualizacja danych o produkcie, w tym cen i stanów magazynowych,

- wysyłanie informacji o zmianie statusu zamówienia w sklepie do arena.pl,

- automatyczne przypisywanie cenników dostawy. 

 

Jak pobrać moduł?

Integracja API PrestaShop z arena.pl jest zupełnie darmowa. Moduł integracyjny jest dostępny do pobranie na stronie twórców:

http://pl.seigi.eu/module/seigiarenapl.html

 

Aktualizacja modułu do wersji 2.0. - nowe cenniki dostawy

najnowsza wersja modułu integracyjnego arena.pl dla Prestashop jest już dostępna.

Moduł w wersji 2.0. to:

  • pobieranie informacji o nowych metodach dostawy,
  • automatyczne przypisywanie cenników na podstawie wagi lub ceny,
  • poprawione wyświetlanie informacji w pobieranych zamówieniach.

Jak poprawnie uruchomić nową wersję modułu?

  1. uzupełnij cenniki dostawy w panelu sprzedawcy arena.pl,
  2. zaktualizuj moduł do najnowszej wersji na liście modułów w panelu PrestaShop,
  3. skonfiguruj ustawienia przypisywania cenników oraz mapowania kurierów w module,
  4. sprawdź, czy cenniki są prawidłowo przypisane do produktów w panelu arena.pl,
  5. aktywuj cenniki w arena.pl.

W przypadku problemów z działaniem modułu wybierz opcję “wyczyść” w opcjach dostępnych na liście zainstalowanych modułów w panelu PrestaShop. Następnie ustaw konfigurację modułu od początku. Wyczyszczenie ustawień modułu nie usunie wcześniejszych powiązań produktów i zamówień z arena.pl.

 

Instrukcja obsługi modułu wersja 2.0.

Pobierz i zainstaluj moduł integracji w swoim sklepie PrestaShop.

http://pl.seigi.eu/module/seigiarenapl.html


1. Ustawienia modułu

Naciśnij przycisk "Konfiguruj" na module Integracja z API arena.pl.

1.jpg

2. Autoryzacja połączenia z arena.pl

Skopiuj z Panelu Sprzedawcy arena.pl z zakładki Ustawienia sklepu/API login sklepu wraz z unikalnym kluczem API i wklej je do opcji konfiguracji modułu. Następnie określ datę początkową, od której mają być pobierane zamówienia.

2.jpg 

3. Konfiguracja działania modułu

Przejdź przez kolejne sekcje ustawień, m.in.: wyboru metody zarządzania magazynem, opcje eksportu opisu, wyboru cennika, modyfikatora wagi, pomijania określonych rodzajów produktów, ustawienia domyślnej dostępności. Przy każdej opcji konfiguracyjnej umieszczone są podpowiedzi, które dokładniej wyjaśniają jej zastosowanie.

3.jpg 

4. Ustawienia synchronizacji

Na samym końcu konfiguracji dostępne są linki CRON, które umożliwią zautomatyzowanie synchronizacji produktów oraz zamówień. Dwa pierwsze obejmują obsługę podstawową, dwa ostatnie są opcją zaawansowaną.

5.jpg

5. Mapowanie

Przejdź do zakładki arena.pl -> Mapowania. W tym miejscu przyporządkuj statusy zamówień w Twoim sklepie do statusów zamówień arena.pl. Następnie masz możliwość zmapowania sposobów wysyłki w ramach cenników arena.pl do przewoźników w PrestaShop – jest to niezbędne dla prawidłowego przekazywania danych o metodach dostawy podczas importu zamówień.

6.jpg

6. Ustawienia eksportu i przypisywanie cenników

Następnie w Ustawieniach eksportu kategorii ustal, które kategorie mają zostać zsynchronizowane z arena.pl, a które chciałbyś pominąć. Możesz też ustawić automatyczne przydzielanie cenników według wag lub cen. Warunkiem działania tej opcji jest dokonanie konfiguracji Wyboru cennika (Nawigacja -> Konfiguracja) oraz wcześniejsze utworzenie i wypełnienie cenników w Panelu Sprzedawcy w serwisie arena.pl.

7.jpg

7. Wyłączenie produktu z synchornizacji

Jeżeli nie chcesz przesyłać informacji o konkretnym produkcie, wejdź w jego edycję, a następnie w zakładkę "Integracja z API Arena.pl" i zmień ustawienie na "Wymuś blokadę eksportu produktu Arena.pl".

8.jpg

8. Uruchomienie synchronizacji produktów

Przejdź do zakładki Arena.pl -> Synchronizacja i kliknij "Synchronizuj Wszystkie Produkty i Atrybuty". W trakcie synchronizacji będą pojawiać się komunikaty dotyczące kolejnych produktów oraz ewentualne błędy eksportu. 

Uruchomienie_synchronizacji_produkt_w.png

9. Synchronizacja zmian w produktach

Po dodaniu kolejnego produktu/produktów do Prestashop dokonaj ponownej synchronizacji. W zakładce Arena.pl -> Synchronizacja kliknij na "Synchronizuj Oczekujące" - wtedy zsynchronizowane zostaną tylko nowo dodane produkty i ich ustawienia. Inną możliwością jest dokonanie ponownie całej synchronizacji - aby tego dokonać naciśnij przycisk "Synchronizuj Wszystkie Produkty i Atrybuty". Po synchronizacji produkty stają się widoczne w Panelu sprzedawcy arena.pl, w zakładce Produkty. Produkty, które w panelu sklepu mają dodane kombinacje, zostaną rozdzielone. Dla każdej kombinacji produktu zostanie utworzony osobny produkt w panelu arena.pl

Synchronizacja_zmian_w_produktach.png

10. Synchronizacja zamówień

W celu synchronizacji zamówień przejdź do zakładki Arena.pl -> Synchronizacja i kliknij "Synchronizuj zamówienia". Zakupy dokonane w sklepie na platformie arena.pl staną się widoczne w zakładce Zamówienia -> Zamówienia w sklepie PrestaShop. Zmiany statusu obsługi zamówienia będą synchronizowane pomiędzy sklepem a platformą.

 Synchronizacja_zam_wie_.png

 

Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 1 z 3