Weryfikacja Sprzedawcy

Obserwuj

W serwisie arena.pl kluczowe jest bezpieczeństwo Kupujących. Dlatego wprowadziliśmy dodatkową weryfikację Sprzedawców przed dopuszczeniem ich asortymentu do sprzedaży.

Weryfikacja

W pierwszym etapie po dokonaniu rejestracji sklepu Administrator arena.pl sprawdza firmę pod względem poprawności danych podanych w formularzu rejestracyjnym (na podstawie CEIDG lub KRS) oraz statusu działalności. Ma to na celu wyeliminowanie fikcyjnych lub błędnie założonych kont.

W trakcie procesu weryfikacji Sprzedawca może zalogować się do swojego konta Użytkownika jednak nie ma dostępu do Panelu Sprzedawcy. Aby się zalogować wybierz Moje Konto i wprowadź login oraz hasło do logowania. W obecnym statusie możesz dokonywać zakupów w serwisie arena.pl jako Kupujący. 

Gdy sklep zostanie zweryfikowany Sprzedawca otrzyma wiadomość e-mail z informacją o nowym statusie swojego sklepu.


W przypadku pozytywnej weryfikacji, Sprzedawca powinien ponownie zalogować się do serwisu i wybrać opcję Panel Sprzedawcy. W Panelu tym dostępne są wszystkie opcje potrzebne do zarządzania kontem oraz sprzedażą. Więcej informacji na temat Panelu Sprzedawcy znajdziesz tu: http://pomoc.arena.pl/hc/pl/articles/205843601-Panel-Sprzedawcy.

Negatywna Weryfikacja

Jeśli w procesie weryfikacji Administrator serwisu arena.pl ma wątpliwości dotyczące akceptacji sklepu, może skontaktować się ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia stwierdzonych rozbieżności, żądania przesłania dokumentów potwierdzających prawdziwość danych, jak również żądania wskazania grupy Towarów, jakie ten zamierza oferować w arena.pl. Administrator dokonuje weryfikacji Sprzedawcy poprzez porównanie podanych danych z danymi ujawnionymi w rejestrach i ewidencjach. Administrator również może dokonać dodatkowej weryfikacji Sprzedawcy poprzez sprawdzenie jego wiarygodności w innych źródłach, w szczególności w portalach opiniotwórczych.

W przypadku negatywnej weryfikacji Sprzedawca dostaje na adres e-mail wiadomość z podanym powodem, a jego sklep zostaje usunięty z bazy arena.pl.

Najczęstsze powody negatywnej weryfikacji:

  1. Oferowane produkty należą do kategorii, która nie została dopuszczona do sprzedaży na arena.pl zgodne z Załącznikiem nr 3. do Regulaminu Arena.pl - najczęściej są to usługi oraz produkty używane;
  2. Działalność o statusie: zawieszona/zamknięta/w organizacji (na podstawie CEIDG lub KRS);
  3. Niezgodne/błędne dane rejestracyjne/ewidencyjne (na podstawie CEIDG lub KRS);
  4. Brak posiadanych dodatkowych uprawnień, zezwoleń, pozwoleń lub koncesji;
  5. Negatywna opinia w portalach opiniotwórczych;
  6. Nieprawidłowy nick - nazwa może być ustalona w sposób dowolny (w tym fantazyjny), jednakże z poszanowaniem zasad uczciwej konkurencji. Nazwa ta nie może w szczególności naruszać przepisów prawa, dobrych obyczajów, praw osób trzecich oraz wprowadzać w błąd (w tym, co do rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej, oferowanych Towarów oraz powiązań z innymi podmiotami);
  7. Brak zarejestrowanej działalności na terenie Polski;
  8. Brak zarejestrowanej działalności (osoba prywatna);
  9. Brak informacji o działalności oraz oferowanych produktach - w tym przypadku Administrator kontaktuje się ze Sprzedawcą poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie, aby ustalić charakter działalności oraz oferowane produkty;
  10. Podejrzenie oszustwa - np. w przypadku próby użycia danych innego Sprzedawcy, podszywania się pod różne instytucje;
  11. Dubel/ błąd - używane w przypadku powielenia tego samego konta lub błędnie przesłanego formularza np. z błędem w adresie e-mail.

Aktywacja

Aktywacja sklepu w serwisie arena.pl następuje w momencie, gdy zostaną spełnione poniższe wymogi:

  • sklep musi zostać pozytywnie zweryfikowany podczas rejestracji,
  • musi zostać zdefiniowana minimum jedna metoda wysyłki np. Kurier,
  • Sprzedawca wprowadzi treści do obowiązkowych 5 Bloków Statycznych, takich jak: Reklamacja, Odstąpienie od umowy, Zwroty, Gwarancja oraz O nas,
  • zostanie wprowadzony minimum jeden produkt, do którego będzie przypisana, co najmniej jedna metoda dostawy,
  • zostanie ustalona dostępność oraz stan magazynowy (większy od 0).

Uwaga! Uzyskanie statusu Aktywny nie musi oznaczać, że Twoje produkty są już dostępne do zakupu na arena.pl.

Produkt, który nie spełnia powyższych warunków, nie może zostać dodany do koszyka przez Kupujących oraz nie wyświetla się na listingach. 

Natomiast jeśli przy Twoich produktach pojawia się komunikat "Wyczerpaliśmy stany magazynowe", skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.

Oparte na technologii Zendesk