Kto może sprzedawać na arena.pl?

Arena to polska platforma zakupowa, łącząca rzetelnych i sprawdzonych Sprzedawców z Kupującymi, nastawionymi na bezpieczne i proste zakupy online. Dlatego dbamy o jakość dostarczanych towarów, współpracujemy tylko z ich najlepszymi dostawcami – elitą polskich firm dbających o swój asortyment oraz otaczających najlepszą obsługą swoich Klientów. Weryfikujemy jakość Twojej oferty oraz jej atrakcyjność, dbając o to, abyś czuł się dobrze w tym elitarnym gronie, a Kupujący mieli gwarancję swoich inwestycji.

Jeśli spełniasz nasze warunki – witamy Cię serdecznie i udostępniamy grono naszych specjalistów, którzy pomogą w realizacji Twojej strategii sprzedaży.

Pracownicy arena.pl  oraz opracowane przez nas automatyczne systemy oceny, będą decydować o tym, czy:

  • podejmiemy z Tobą współpracę,

oraz:

  • w którym miejscu będziemy prezentować Twoją ofertę na stronie głównej, listingach oraz w miejscach, które pozwolą Tobie na lepsze promowanie oferowanych przez Ciebie towarów.

Sekcja sprzedawca - podstawowe wymagania dotyczące sprzedaży w arena.pl

Arena.pl współpracuje z podmiotami, które:

  • są zarejestrowane na terenie Polski,
  • oferują tylko nowe towary,
  • nie realizują przesyłek spoza krajów UE,
  • prowadzą swoją działalność dłużej niż 12 miesięcy,

Sekcja sprzedawca - dane teleadresowe oraz warunki transakcji w arena.pl

Pamiętaj, że kupujący cenią sobie wiarygodność podmiotu, z którym zawierają transakcje. Arena część danych pobiera automatycznie, na podstawie Twojego numeru NIP. Współpracujemy tylko z podmiotami gospodarczymi. Formularz zgłoszeniowy wyraźnie wskazuje na pola, których wypełnienie pomaga klientom w podjęciu decyzji o dokonaniu zakupu. Pamiętaj, że informacje dotyczące:

  • możliwości odstąpienia od umowy,
  • kosztów związanych ze zwrotem,
  • reklamacji,
  • gwarancji,

są dodatkowym atutem, który bierzemy pod uwagę podczas oceny Ciebie, jako sprzedawcy.

Będziemy zwracać uwagę, czy zagwarantowane przez Ciebie terminy oraz warunki są realizowane.

Usługi takie jak:

  • darmowy zwrot,
  • wydłużony czas na odstąpienie od umowy,
  • dokładnie opisane warunki gwarancji,

będą stanowić dodatkowe argumenty do promowania Twojej oferty.

Sekcja sprzedawca - jakość obsługi

Dbamy o to, aby kupujący za pośrednictwem arena.pl mieli pewność, że dokonane przez nich transakcje dojdą do skutku. Dlatego będziemy weryfikować czy odpowiadasz na zapytania kupujących i czy otrzymują oni niezbędne informacje dotyczące swoich zakupów. Pamiętaj, aby umożliwić kupującym kontakt z Tobą poprzez:

  • podanie numeru telefonu,
  • podanie adresu mailowego,
  • podanie adresów odbioru osobistego (jeśli udostępniasz taką opcję). 

Sekcja sprzedawca - oceny

Każdy kupujący, po dokonaniu transakcji otrzymuje możliwość ocenienia całego procesu zakupowego, jaki oferuje Twoja firma. Szczegółowo weryfikujemy te opinie, zwracając uwagę na następujące czynniki:

  • czy sprzedany produkt był zgodny z deklarowanym przez Ciebie opisem,
  • jak przebiegał kontakt z Tobą; czy kupujący miał problemy aby się do Ciebie dodzwonić, czy otrzymał mailową informację zwrotną,
  • czy gwarantowany przez Ciebie termin doręczenia został dotrzymany. 

Sekcja oferta - tytuł

Tytuł oferty jest rzeczą, na którą kupujący zwraca szczególną uwagę. Wpisując konkretny tekst w okno wyszukiwania, oczekuje, że wyświetlone wyniki będą odpowiadać temu zapytaniu. Dlatego wymagamy od Ciebie, aby:

  • tytuły ofert przede wszystkim definiowały produkt a nie jego cechy (nie używaj słów takich jak “najtańszy”, “okazja”, “gratis”),
  • tytuł nie był dłuższy niż 70 znaków,
  • nie wykorzystywać w tytule tylko wielkich liter. 

Sekcja oferta - produkt

Kupujący doceniają to, że mogą szybko znaleźć najlepsze, interesujące ich produkty. Aby pomóc w ich właściwym skatalogowaniu i prezentacji, arena.pl wymaga, aby każdy dodawany produkt posiadał:

  • Kod EAN,

lub/i

  • Kod producenta,

Produkty bez tych parametrów będą prezentowane w niższym priorytecie. Dzięki Kodom EAN, kupujący może precyzyjnie określić, że wyszukany produkt jest dokładnie tym, czego poszukuje. 

Sekcja oferta - cena

Arena.pl wypracowała własny mechanizm Data Science, który potrafi rozpoznawać niestandardowe odchylenia cen, które negatywnie wpływają na atrakcyjność oferty dla kupujących. Pamiętaj, że sprzedaż towarów;

  • po zawyżonych sztucznie cenach,
  • w nieprawdziwych promocjach (określeniu zawyżonej ceny produktu a następnie zastosowaniu ceny promocyjnej, która jest ceną rynkową)

będzie przez nas weryfikowane i może spowodować usunięcie towaru z oferty na arena.pl.

Sekcja oferta - zdjęcia

Kupujący cenią dobrą jakość kupowanych przez siebie produktów, chcą dokładnie obejrzeć towar przed podjęciem decyzji, dlatego w arena.pl wymagamy, aby każda oferta zawierała:

  • minimum 5 zdjęć (nie wliczając zdjęć w opisie),
  • zdjęcia nie mniejsze niż 500x500 pikseli i nie większe niż 2MB
  • zdjęcia na białym tle,
  • zdjęcia bez znaków, logotypów, wodnych oraz dodatkowych opisów i oznaczeń.

Sekcja oferta - opis

Dzięki dokładnemu opisowi, Kupujący w precyzyjny sposób ocenia wartość Twojej oferty oraz wiarygodność Ciebie, jako sprzedawcy. Opis wpływa również na pozycjonowanie oferty w działaniach reklamowych, w które inwestuje Arena.pl. Dlatego wymagamy, aby opis:

  • był napisany zrozumiałym językiem,
  • dokładnie oddawał cechy produktu,
  • zawierał informacje techniczne (parametry produktu na przykład w formacie tabeli),
  • nie zawierał treści ukrytych (pisanych na białym tle lub bardzo małą czcionką),
  • był napisany jedną, spójną czcionką,
  • nie odsyłał w żadnym wypadku do innych portali i serwisów,
  • nie zawierał informacji z innych portali i serwisów,
  • nie odnosił się do innych ofert,
  • nie porównywał oferty do ofert konkurencji,
  • nie zachęcał do zakupu na innych portalach.

 Sekcja oferta - atrybuty i warianty 

Atrybuty pozwalają Kupującemu na zapoznanie się ze szczegółowymi parametrami produktu, takimi jak rozmiar, dane techniczne sprzętu czy materiał wykonania. Dodanie atrybutów wpływa na atrakcyjność Twojej oferty oraz na jej pozycję na listingu. Jeżeli w Twoim asortymencie znajdują się produkty podobne lub różniące się zaledwie pojedynczymi parametrami tudzież kolorystyką, połącz je w grupę wariantową, która pozwoli na łatwy wybór odpowiedniego produktu. Takie przedstawienie oferty jest czytelne dla Kupującego, który w ramach jednej karty produktu, może wybrać towar dopasowany do jego preferencji bez konieczności dodawania komentarzy w zamówieniu dotyczących wariantów kupowanego towaru.  

Sekcja oferta - metody, terminy i koszty dostawy

Koszt dostawy oraz czas, w którym Kupujący otrzyma towar, wpływają na podejmowane przez niego decyzje zakupowe. Arena będzie oceniać jakość twojej oferty, zwracając uwagę na to, czy udostępniasz swoim Klientom:

  • darmową dostawę,
  • szybki termin realizacji,
  • wiele metod dostaw,
  • odbiór osobisty,
  • racjonalne ceny metod dostaw (czy nie są zawyżone w stosunku do innych, podobnych ofert).

Arena.pl posiada systemy, które będą weryfikować te informacje, na podstawie których podejmiemy decyzję o promowaniu Twoich ofert na listingach oraz stronie głównej.

Sekcja oferta - sezonowość

Arena.pl dzięki swoim narzędziom Data Science dokładnie potrafi określić, czy oferowane przez Ciebie produkty są atrakcyjne w danym miesiącu lub sezonie. Dlatego to, co sprzedajesz również wpływa na miejsce, w którym promujemy Twoją ofertę dla Kupujących. Staramy się, aby Klienci odwiedzający nasz marketplace w pierwszej kolejności zawsze widzieli produkty, które w danej chwili Poleca Internet, dzięki czemu bardzo szybko odnajdą te artykuły, którymi są zainteresowani.

Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 5 z 8