W ciągu 14 dni od momentu otrzymania towaru kupujący może odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Aby to zrobić, należy wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy pocztą tradycyjną bądź jeżeli przedsiębiorca zapewnia taką możliwość drogą elektroniczną. Do zachowania terminu (14 dni) wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedający ma obowiązek wysłać Kupującemu potwierdzenie otrzymania oświadczenia.
Na wysłanie zakupionego towaru Kupujący ma 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Obie czynności: odesłanie towaru i odstąpienie od umowy można dokonać zarówno jednocześnie, jak i osobno. Należy natomiast pamiętać, że dla skutecznego odstąpienia od umowy nie wystarczy odesłanie towaru do Sprzedającego.
Prosimy nie kierować odstąpień od umowy i zwrotów towarów na adres serwisu Arena.pl, który jest platformą pośredniczącą między sprzedawcami, a kupującymi. Nie gwarantujemy, że towar wysłany na adres spółki zostanie odesłany do sprzedawcy. Odesłanie paczki na adres nadawcy może spowodować, że przesyłka zwrotna nie dotrze do sprzedawcy z zachowaniem terminu 14 dni wymaganych do jego akceptacji.
Adres do wysyłki towaru należy pozyskiwać bezpośrednio od sprzedawcy.
Poniżej instrukcja, jak go znaleźć na stronie:
- Wchodząc na Kartę produktu pod nazwą produktu znajduje się informacja od jakiej firmy kupujesz - klikamy w nick firmy:
- W wysuniętym z prawej strony menu ponownie klikamy w nick firmy
- W części ,,SKLEP” poniżej Informacji o sklepie znajdują się sekcje "Dane Firmy", "Zwroty i reklamacje", "Gwarancja".
- Wchodząc w zakładkę "Zwroty i reklamacje" znajdują się informacje dotyczące zwrotów. Z tego miejsca należy pozyskać adres do zwrotu (ponieważ nie zawsze jest on tożsamy z adresem siedziby przedsiębiorstwa):
Kiedy Sprzedawca może odmówić zwrotu?
Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta – art. 38.) prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.