Dodanie produktu do koszyka
Za pomocą przycisku Dodaj do koszyka dodajesz produkt do koszyka, ale nie przechodzisz do kasy i możesz kontynuować zakupy. Gdy stwierdzisz, że zostały wybrane wszystkie potrzebne Ci produkty wówczas, należy sfinalizować zakup poprzez wybranie ikony koszyka w prawym górnym rogu.
Dodanie przedmiotu do koszyka nie jest jednoznaczne z deklaracją zakupu. Dopiero po przejściu wszystkich etapów zakupowych oraz uzupełnieniu niezbędnych informacji i kliknięciu przycisku Kupuję i płacę, transakcja będzie miała charakter wiążący.
Do koszyka możesz dodać dowolną ilość przedmiotów dostępnych na arena.pl. Jeżeli chcesz sfinalizować transakcję, kliknij opcję Przejdź do kasy, dostępną w Podsumowaniu.
Jak kupić wybrany produkt na arena.pl?
Decyzja
Po zapoznaniu się z ofertą Sprzedawcy produkt, który zdecydowaliśmy się kupić, dodajemy do koszyka. Należy zwrócić uwagę na ilość dodawanych do koszyka sztuk (domyślnie ustawiona wartość 1 szt.).
Warto sprawdzić z jakich form dostawy możemy skorzystać i jaki jest czas oczekiwania na przesyłkę. W dziale Dostawa, znajdziesz listę dostawców, koszt oraz przewidywany czas dostawy.
Koszyk
Etap 1. Twój koszyk
W koszyku znajduje się podgląd wybranych produktów oraz wstępne podsumowanie zamówienia. Ilość sztuk danego produktu, który znajduje się w Twoim koszyku, możesz edytować używając znaków plus albo minus. Łączna cena zmieni się automatycznie. Jeśli wybrana przez Ciebie ilość sztuk danego produktu nie będzie dostępna w magazynie Sprzedawcy, poinformujemy Cię o tym (pojawi się komunikat na stronie). Na tym etapie możesz również dobrać inne produkty.
Jeżeli chcesz zrezygnować z zakupu umieszczonego w koszyku, możesz kliknąć Usuń (pod nazwą produktu).
Jeśli chcesz sfinalizować swoje zamówienie - wybierz opcję Przejdź do kasy.
Etap 2. Dostawa i płatność
W drugim kroku finalizacji zamówienia należy zdefiniować dane:
- Dane odbiorcy i adres dostawy. Wprowadzony adres zostanie zapamiętany, jeśli dokonujesz zakupy na zalogowanym koncie. Edycja adresu dostawy możliwa jest w zakładce Mój Profil - Adresy Dostaw. Szczegółowe informacje dotyczące można uzyskać w Moje Konto w arena.pl;
- Dane do faktury. Jeśli chcesz otrzymać Fakturę VAT, zaznacz opcję na liście i wprowadź dane do formularza lub wybierz odpowiednie dane z listy, (jeśli zdefiniowałeś je przy poprzednich zakupach lub w Koncie Użytkownika);
Jeśli nie posiadasz Konta Użytkownika możesz je teraz założyć - w tym celu zaznacz checkbox "Przy okazji zakupów chcę założyć konto na arena.pl".
- Metody dostawy możesz wybrać z dostępnych opcji. W zależności od ustawień Sprzedawcy możesz wybrać dostawę m.in Kurier Inpost / Pocztex Ekspres 24/ Pocztex Kurier 48 / List ekonomiczny, priorytetowy, polecony ekonomiczny, polecony priorytetowy / Paczka 24 / Paczka 48 / Transport firmowy / Paczkomat InPost / ORLEN Paczka.
Sprzedawcy mogą udostępnić wysyłkę z płatnością przy odbiorze. - Ważne informacje dla Sprzedającego - w tym oknie można dodać uwagi do zamówienia, które otrzyma Sprzedawca (np. informację np. o dodatkowym numerze kontaktowym lub wytyczne dotyczące dostawy produktu).
Aby sfinalizować transakcję zaznacz ikonę z wybraną metodą płatności, a następnie wybierz przycisk Kupuję i Płacę. Po wykonaniu tej czynności transakcja stanie się wiążąca, co oznacza, że zostaje zawarta umowa sprzedaży. Dalej nastąpi przekierowanie do okna płatności (nie dotyczy płatność przy odbiorze), a na adres e-mailowy Twojego konta zostanie wysłane podsumowanie zamówienia. Po dokonaniu płatności za pośrednictwem PayU, środki zostaną przekazane do Sprzedającego, który zrealizuje wysyłkę produktu.
Potwierdzenie zamówienia i płatności
Po złożeniu zamówienia w serwisie arena.pl na adres e-mail Kupującego zostanie dostarczona wiadomość z potwierdzeniem zamówienia. Wiadomość zawiera:
- numer i data zamówienia,
- dane Sprzedających,
- lista wybranych produktów wraz z ich cenami,
- wybrane formy dostawy z ich kosztami oraz terminami dostawy,
- wybrane dane dostawy oraz dane do faktury (o ile takie wybrano),
- wprowadzone uwagi do zamówienia(jeśli zostały dodane).
W przypadku płatności za pośrednictwem operatora PayU, Użytkownik dodatkowo otrzymuje potwierdzenie mailowe z informacją, że płatność dotarła do Sprzedającego.
Lista zamówień dostępna jest również w Panelu Kupującego, w zakładce Zamówienia.