Ta instrukcja przeznaczona jest dla Sprzedawców korzystających z integracji BaseLinker. Z artykułu dowiesz się o archiwizacji oraz synchronizacji produktów, a także jak pobrać link do pliku CSV, który jest niezbędny do przeprowadzenia opisanych procesów.
Archiwizacja produktów
Po przeprowadzonej archiwizacji produkty:
- nie będą możliwe do zakupu,
- nie będą widoczne w panelu sprzedażowym.
Proces archiwizacji stworzysz w panelu sprzedażowym Areny w zakładce Zarządzanie → Baselinker → Archiwizacja ofert.
Pobranie pliku CSV - archiwizacja
W panelu BaseLinker przejdź do modułu Arena.pl (Marketplace), a następnie Zarządzanie ofertami.
Wybierz zakładkę Eksport ofert, a potem Status → Trwające.
Pola do eksportu:
ID produktu - identyfikator z BaseLinker (pole w csv: products_id)
ID oferty - identyfikator z Areny (pole w csv: item_id)
Następnie wybierz: Wygeneruj link.
Archiwizacja w panelu Areny
Przejdź do panelu sprzedażowego Areny Zarządzanie → Baselinker → Archiwizacja ofert.
Wygenerowany link wklej w pole "Baselinker csv url". Kliknij Akcje: Stwórz.
Czas trwania archiwizacji zależny jest od ilości produktów, które ma objąć proces.
Synchronizacja produktów
Synchronizacja produktów z systemem BaseLinker powstała, aby wyeliminować problemy z aktualizacją danych produktowych, które mogą występować ze strony Integratora.
Synchronizacja ma zniwelować problemy z aktualizacją stanów magazynowych, jak i cen produktów.
Dodatkowo masowa aktualizacja produktów, tj. nazwa produktu, obrazki, opis nie wymaga od teraz tworzenia nowych ofert w panelu BaseLinker - wystarczy uruchomić synchronizację, która pobierze dane bezpośrednio z magazynu i naniesie na aktualne oferty.
Proces synchronizacji stworzysz w panelu sprzedażowym Areny w zakładce Zarządzanie → Baselinker → Synchronizacja ofert.
Pobranie pliku CSV - synchronizacja
W panelu BaseLinker przejdź do modułu Arena.pl (Marketplace), a następnie Zarządzanie ofertami.
Wybierz zakładkę Eksport ofert, a potem Status → Trwające.
Pola do eksportu:
ID produktu - identyfikator z BaseLinker (pole w csv: products_id)
ID oferty - identyfikator z Areny (pole w csv: item_id)
Kolejne pola są opcjonalne:
Numer EAN
Tytuł
Aktualna ilość dostępna na aukcji
Cena
Id oferty
Numer SKU
Waga
Następnie wybierz: Wygeneruj link (dzięki pobraniu linku z plikiem CSV dane są generowane na bieżąco, a przy wyborze procesu cyklicznego oferta będzie na bieżąco synchronizowana).
Synchronizacja w panelu Areny
Przejdź do panelu sprzedażowego Areny Zarządzanie → Baselinker → Synchronizacja ofert.
Wygenerowany link wklej w pole "Baselinker csv url".
Magazyn - magazyny pobierane są przez API z BaseLinkera.
Pola magazynu - pola produktów, które znajdują się w magazynie BaseLinkera.
Pola csv - pola csv, które zawarte w polach zaznaczonych podczas generowania csv z panelu BaseLinkera.
Użycie pola Proces cykliczny - zastosowanie
1. Aktualizacja cen i stany magazynowe - > propozycja Proces cykliczny co n-godzin.
2. Zmiana obrazków, opisów, nazw -> jednorazowe.
Harmonogram - aby proces powtarzał się cyklicznie, zaznacz pole Proces cykliczny, natomiast jeśli proces ma być jednorazowy, pozostaw pole puste.
Interwał - przyjmuje wartości 6h, 12h, 24h, czyli częstotliwość uruchamiania procesu przy wyborze pola Proces cykliczny.
Uwaga - do synchronizacji potrzebny jest klucz API
Klucz dodasz w panelu sprzedażowym, zakładka Ustawienia sklepu → API.