REGULAMIN ARENA.PL OBOWIĄZUJĄCY SPRZEDAWCÓW OD DNIA 21.02.2024 r.
Artykuł 1. Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie oraz Załącznikach do Regulaminu terminy oznaczają:
- Administrator oznacza spółkę Arena.pl sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000414789 (REGON 122527276, NIP 9452167772), kapitał zakładowy: 3 697 000,00 zł, z którą można kontaktować się przez adres e-mail: pomoc@arena.pl lub pisemnie na adres wskazany powyżej.
- Arena.pl oznacza serwis internetowy typu marketplace, będący platformą handlową on-line, prowadzony przez Administratora, dostępny w domenie Arena.pl, gdzie zawierane są umowy sprzedaży Towarów pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym, zgodnie z Regulaminem Arena.pl
- Konto oznacza posiadane przez Użytkownika na Arena.pl konto, za pośrednictwem którego może on zarządzać wprowadzonymi przez siebie danymi oraz korzystać z usług Arena.pl.
- Kupujący oznacza Użytkownika, który nabywa lub podejmuje działania zmierzające do nabycia Towarów na platformie Arena.pl
- Niezalogowany Kupujący oznacza Użytkownika, który nabywa lub podejmuje działania zmierzające do nabycia Towarów na platformie Arena.pl, nie logując się do Konta.
- Sprzedawca oznacza Użytkownika będącego przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów prawa, który jest zarejestrowany na Arena.pl w celu sprzedawania Towarów.
-
Towar oznacza rzecz nową (nieużywaną), usługę lub prawo będące przedmiotem ofert lub umów sprzedaży zawieranych w Arena.pl. Wymóg spełniania cechy nowego towaru nie obowiązuje w przypadku rzeczy dotyczących kategorii „Kultura – podkategoria Antykwariat” i “Elektronika”,
z tym zastrzeżeniem, iż oferowany Towar w Kategorii “Elektronika” musi być nowy i pełnowartościowy, ale dopuszczalne jest, by opakowanie oryginalne było uszkodzone lub zastosowano opakowanie zamienne. - Użytkownik oznacza osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych oraz osobę fizyczną posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych w zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która uzyskała dostęp do usług świadczonych przez Administratora w ramach Arena.pl, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Umowa oznacza umowę o świadczenie usług na Arena.pl drogą elektroniczną zawartą przez Administratora z Użytkownikiem.
- Umowa sprzedaży oznacza umowę sprzedaży zawartą na Arena.pl pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
Do Niezalogowanego Kupującego postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Kupującego stosuje się odpowiednio.
Artykuł 2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania przez Sprzedawców z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Administratora na Arena.pl.
- Korzystanie z Arena.pl wymaga dysponowania urządzeniem z dostępem do Internetu, wyposażonym w oprogramowanie służące do przeglądania i korzystania ze stron www, a także z dostępem do prawidłowo skonfigurowanej poczty elektronicznej, której adres został wskazany podczas rejestracji.
- Prawidłowe funkcjonowanie Arena.pl wymaga stosowania okresowych przerw technicznych pozwalających na przeprowadzenie prac konserwacyjnych oraz wprowadzanie zmian i udoskonaleń systemu informatycznego. Polityka przerw technicznych stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
Artykuł 3. Rejestracja i logowanie
- W celu uzyskania statusu Sprzedawcy, Użytkownik musi zarejestrować się na Arena.pl i utworzyć Konto oraz zostać pozytywnie zweryfikowanym przez Administratora. Pozytywna weryfikacja Użytkownika oznacza zawarcie Umowy.
- Rejestracji dokonuje się poprzez uzupełnienie w elektronicznym formularzu rejestracyjnym adresu e-mail oraz hasła. Na wskazany adres e-mail Administrator wysyła wiadomość zawierającą informację o sposobie aktywacji Konta przez Użytkownika.
- Rejestracja oraz logowanie na Arena.pl może odbywać się również przy wykorzystaniu nazwy (loginu) i hasła z innych serwisów internetowych, które udostępniają taką możliwość i zostały funkcjonalnie powiązane z Arena.pl. Przekazane i gromadzone w taki sposób dane na Arena.pl są traktowane jak dane zgłoszone przez Użytkownika w trakcie rejestracji Konta.
- W celu zakończenia rejestracji, Użytkownik musi podać w elektronicznym formularzu rejestracyjnym dodatkowe dane, w tym:
a) nazwę, pod którą będzie widoczny na Arena.pl (tzw. nick), a która może być ustalona w sposób dowolny (w tym fantazyjny), jednakże z poszanowaniem zasad uczciwej konkurencji. Nazwa ta nie może w szczególności naruszać przepisów prawa, dobrych obyczajów, praw osób trzecich oraz wprowadzać w błąd (w tym co do rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej, oferowanych Towarów oraz powiązań z innymi podmiotami), a ponadto zawierać określeń i zwrotów powszechnie uznawanych za wulgarne i obelżywe.
b) nazwę (firmę) widniejącą w odpowiednim rejestrze lub ewidencji,
c) numer NIP,
d) numer REGON,
e) numer rachunku bankowego, umieszczonego na białej liście podatników VAT (dotyczy Sprzedawców, będących podatnikami VAT),
f) adres wraz z kodem pocztowym,
g) imię i nazwisko osoby kontaktowej,
h) numer telefonu osoby kontaktowej,
i) adres e-mail do kontaktu.
- Jeżeli do prowadzenia działalności przez Sprzedawcę niezbędne jest posiadanie dodatkowych uprawnień, zezwoleń, pozwoleń lub koncesji, zobowiązany jest on do przesłania Administratorowi skanu takiego dokumentu wraz z aktualnym na dzień wysyłki oświadczeniem, iż zawarte w nim dane nie uległy zmianie. Sprzedawca jest zobowiązany zawiadomić Administratora o zmianie, utracie lub zawieszeniu uprawnień, zezwolenia, pozwolenia lub koncesji, a także fakcie zakończenia lub zawieszenia działalności w terminie 3 dni od momentu powzięcia informacji o ich zmianie, utracie lub zawieszeniu.
- Administrator dokonuje weryfikacji Sprzedawcy poprzez porównanie podanych danych z danymi ujawnionymi w rejestrach i ewidencjach oraz poprzez szybką wpłatę on-line bądź wpłatę przelewem tradycyjnym lub innym przelewem elektronicznym z rachunku należącego do Użytkownika dokonującego Rejestracji kwoty w wysokości 1 złotych. Wpłata zostanie w całości zwrócona Użytkownikowi na rachunek bankowy, z którego została dokonana. Administrator może skontaktować się ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia stwierdzonych rozbieżności, żądania przesłania dokumentów potwierdzających prawdziwość danych, żądania wskazania grupy Towarów, jakie zamierza oferować na Arena.pl., jak również wyjaśnienia okoliczności podania rachunku bankowego, nieujawnionego na białej liście podatników VAT.
- Administrator może dokonać dodatkowej weryfikacji Sprzedawcy poprzez sprawdzenie jego wiarygodności w innych źródłach, w szczególności w portalach opiniotwórczych. Przy weryfikacji, Administrator jest uprawniony do uzależnienia pozytywnej weryfikacji od spełnienia przez Użytkowników dodatkowych wymogów.
- Negatywna weryfikacja Sprzedawcy powoduje brak możliwości zakończenia tego procesu, o czym Sprzedawca zostanie poinformowany przez Administratora. W przypadku negatywnej weryfikacji po aktywacji Konta, Administrator może zawiesić świadczenie usług jednocześnie kontaktując się ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia wątpliwości.
- Pozytywna weryfikacja Sprzedawcy powoduje wysłanie na adres e-mail podany przy rejestracji wiadomości o ukończeniu weryfikacji.
-
W przypadku konieczności dodatkowej weryfikacji danych Sprzedawcy lub powzięcia przez Administratora uzasadnionych obaw dotyczących bezpieczeństwa Konta bądź prawdziwości danych podawanych przez Sprzedawcę, Administrator zastrzega sobie prawo do:
a) zawieszenia na czas określony lub nieokreślony Konta Sprzedawcy.
b) uzależnienia korzystania z usług Administratora od potwierdzenia przez Sprzedawcę jego tożsamości lub innych danych za pomocą odpowiednich dokumentów.
- Dokonanie przez Sprzedawcę rejestracji jest równoznaczne z żądaniem przez Sprzedawcę złożenia zlecenia, o którym mowa w ust. 12 poniżej, w celu aktywacji Konta.
- Pozytywna weryfikacja Sprzedawcy powoduje złożenie zlecenia utworzenia dla niego konta w serwisie udostępnionym przez wyspecjalizowaną instytucję płatniczą, z którą Administrator zawarł umowę. Aktywacja Konta wymaga akceptacji przez Sprzedawcę regulaminu wyspecjalizowanej instytucji płatniczej, zawarcia umowy z tą instytucją oraz przeprowadzenia u niej weryfikacji finansowej w przeciągu 30 dni od dnia wysłania wiadomości wskazanej w ust. 9 powyżej. Akceptacja regulaminu wyspecjalizowanej instytucji płatniczej jest równoznaczna z wyrażeniem przez Sprzedawcę zgody na przekazanie do niej danych niezbędnych do utworzenia konta.
- Konto zawiera dane podane przez Sprzedawcę oraz historię jego działalności na Arena.pl. W przypadku zmiany danych ujawnionych w Koncie Sprzedawca zobowiązany jest do ich niezwłocznego zaktualizowania w formularzu umieszczonym w Panelu Sprzedawcy. Aktualizacja danych nieedytowalnych w formularzu wymaga wysłania tych danych do Administratora za pomocą elektronicznego formularza kontaktowego. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za skutki podania bądź utrzymywania danych niepełnych, nieaktualnych lub nieprawdziwych.
- Do logowania służy adres e-mail podany w procesie rejestracji. Zmiana adresu e-mail służącego do logowania jest możliwa, po uzyskaniu zgody Administratora.
-
Konto jest niezbywalne, z zastrzeżeniem, że za zgodą Administratora:
a) konto może być zbyte w przypadku przeniesienia przez Sprzedawcę na innego przedsiębiorcę praw i obowiązków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, w formie przewidzianej przepisami prawa,
b) konto może zostać przekazane przez Sprzedawcę jego małżonkowi.
Artykuł 4. Korzystanie z Arena.pl
- Sprzedawca nie może korzystać ze swojego Konta w sposób niezgodny z charakterem i przeznaczeniem, w sposób zakłócający korzystanie z tych usług innym Użytkownikom, jak również dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
- Sprzedawcy nie wolno udostępniać Konta osobom trzecim do korzystania, w szczególności ujawniać hasła dostępowego, za wyjątkiem pracowników i współpracowników Sprzedawcy. Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Administratora, jeśli dane dostępowe do Konta zostały przejęte przez osoby trzecie i w miarę możliwości wyjaśnić okoliczności ich przejęcia.
- Zabronione jest jakiekolwiek agregowanie i przetwarzanie danych oraz innych informacji dostępnych na Arena.pl w celu ich dalszego udostępniania osobom trzecim w ramach innych serwisów internetowych, jak i poza Internetem, bez zgody Administratora. Zabronione jest również wykorzystywanie bez zgody Administratora oznaczeń Arena.pl, w tym charakterystycznych elementów grafiki.
Artykuł 5. Wystawianie Towaru
-
Sprzedawca wystawia Towar poprzez:
a) publikację informacji o Towarze, w tym wskazanie pełnej nazwy Towaru oraz jego dokładnego opisu,
b) wskazanie stałej ceny za jedną sztukę (ofertę), określonej z góry, przy czym cena Towaru musi być ceną podaną w polskiej walucie w wysokości brutto,
c) dodanie zdjęcia Towaru,
d) wskazanie kategorii odpowiedniej ze względu na rodzaj i przeznaczenie Towaru,
e) określenie dostępnej ilości Towaru (stanu magazynowego) oraz dostępności Towaru (orientacyjnego terminu skompletowania),
f) określenie wszystkich warunków umowy sprzedaży zawieranej z Kupującym, w tym w szczególności warunków płatności, warunków i form dostawy, kosztów i terminu dostawy, informacji o sposobie reklamacji, udzielanej gwarancji, informacji o prawie i sposobie odstąpienia od umowy sprzedaży.
-
Sprzedawca może wystawić Towar przy użyciu:
a) panelu Sprzedawcy,
b) interfejsu wymiany informacji API Arena.pl (dalej: API arena.pl)
- Sprzedawca wystawia Towar przy użyciu Panelu Sprzedawcy poprzez jego manualne uzupełnienie i jego aktywowanie. W przypadku, gdy w terminie 2 miesięcy od dnia wystawienia Towaru, Towar lub jego opis nie zostaną aktywowane, Administrator będzie uprawniony do usunięcia Towaru z bazy Towarów lub przeniesienia oferty sprzedaży Towaru do archiwum. Administrator jest również uprawniony do przeniesienia oferty sprzedaży Towaru do archiwum lub usunięcia Towaru z bazy Towarów w przypadku każdego dezaktywowania Towaru na okres dłuższy niż dwa miesiące. Administrator nie zapewnia i nie gwarantuje pełnego oraz kompleksowego upublicznienia informacji o usuniętych lub przeniesionych do archiwum ofertach sprzedaży Towarów.
- API arena.pl umożliwia korzystanie z interfejsu dostępowego pozwalającego na komunikację zewnętrznego oprogramowania z zasobami Arena.pl. Celem otrzymania możliwości wystawiania Towaru przy użyciu API arena.pl należy uzyskać klucz dostępu API oraz access point (adres dostępowy poprzez pobranie z Arena.pl.) Administrator ma prawo unieważnienia pobranego klucza dostępu API arena.pl, jeżeli Sprzedawca w ocenie Administratora nie daje należytej rękojmi rzetelnego i zgodnego z niniejszym Regulaminem postępowania, narusza interesy Administratora lub osób trzecich.
- Administrator dołoży wszelkich starań, aby zestaw metod API arena.pl odpowiadał funkcjonalnościom Arena.pl i był wolny od błędów. Każdorazowe korzystanie z API arena.pl odbywa się na własne ryzyko Sprzedawcy, na podstawie dokumentacji udostępnionej przez Administratora. Odpowiedzialność za naruszenie powszechnie obowiązującego prawa oraz praw osób trzecich wynikłych z korzystania z API arena.pl spoczywa na Sprzedawcy.
- Sprzedawca ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za wszelkie treści publikowane przez niego na Arena.pl, w tym za treść umieszczonej oraz wyświetlanej oferty, w szczególności ma obowiązek aktualizowania swojej oferty, w tym ceny.
-
Sprzedawca oferując Towar zobowiązany jest zadbać, aby:
a) umieszczone dane były w pełni rzetelne i zgodne z wymogami prawa, w tym uwzględniały informacje wymagane przepisami dotyczącymi transakcji z konsumentami,
b) nie doszło do naruszenia praw osób trzecich oraz renomy Administratora,
c) formułowane treści nie wprowadzały w błąd innych Użytkowników i dotyczyły wyłącznie wystawianego Towaru.
- Sprzedawca do oznaczania Towaru nie może używać haseł i znaków, które nie dotyczą właściwości tego Towaru.
- Wszelkie zmiany dotyczące Towaru nie mogą negatywnie wpływać na relacje z Kupującymi, którzy przyjęli ofertę przed dokonaniem danej zmiany. Wszelkie zmiany wprowadzane przez Sprzedającego wymagają synchronizowania danych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z czasu trwania tej synchronizacji.
- Sprzedawca nie może publikować treści, które bezpośrednio lub pośrednio zachęcają do kupienia Towaru poza Arena.pl. Sprzedawca nie może również publikować reklam, ogłoszeń i informacji o towarach bądź usługach nieoferowanych na Arena.pl. Zdania poprzednie dotyczą w szczególności odnośników do innych, niż Arena.pl, stron i serwisów internetowych oraz ujawniania przez Sprzedawcę numeru rachunku bankowego przed zawarciem umowy sprzedaży z Kupującym. Zabronione jest również wykorzystywanie danych dotyczących określonego Kupującego polegające na promowaniu w jakiejkolwiek postaci działalności Sprzedawcy prowadzonej poza Arena.pl. W szczególności zabronione jest składanie propozycji zakupu lub sprzedaży Towaru poza Arena.pl.
- Sprzedawca może oferować wyłącznie rzeczy nowe i pełnowartościowe, przy czym za takie traktowane są również rzeczy powystawowe. Sprzedawca jest zobowiązany do ujęcia w treści oferty informacji o cechach wskazanych w zdaniu poprzedzającym. Niezależnie od tego, każdy Sprzedawca jest zobowiązany do podania w opisie oferty wszystkich istotnych cech Towaru, w tym dotyczących jego pochodzenia, jakości i opakowania. Powyższe zasady nie dotyczą Towarów z kategorii „Antykwariat” i “Elektronika”.
- Zamieszczając Towar oraz publikując materiały na Arena.pl Sprzedawca oświadcza, że czynności te nie naruszają przepisów prawa, dobrych obyczajów lub praw osób trzecich, a także, że jest uprawniony do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży obejmującej Towar.
- Administrator ma prawo zmienić kategorię, w jakiej oferowany jest dany Towar bez konieczności poinformowania Sprzedawcy.
- Zamieszczając Towar Sprzedawca wyraża zgodę na publikację zawartych w niej informacji w celach marketingowych przez Arena.pl.
- Zamieszczając na Arena.pl oraz przekazując Administratorowi innymi sposobami materiały, w tym materiały graficzne Sprzedawca oświadcza, że są one wolne od wad fizycznych i prawnych oraz jakichkolwiek roszczeń osób trzecich, jak również, że posiada wszelkie uprawnienia i zgody wymagane obowiązującymi przepisami prawa do tego, aby materiały mogły być udostępniane w celach komercyjnych na Arena.pl. Sprzedawca oświadcza również, że udostępnienie oraz opublikowanie przekazywanych materiałów nie spowoduje naruszenia jakichkolwiek praw lub dóbr osób trzecich. Jednocześnie Sprzedawca zezwala Administratorowi na opracowywanie przekazanych materiałów graficznych w celu powstania utworów zależnych, w szczególności banerów reklamowych. Z tytułu korzystania przez Administratora z materiałów graficznych Sprzedawcy nie przysługuje wynagrodzenie.
- Sprzedawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Administratora o wszelkich zgłoszonych mu roszczeniach osób trzecich do przekazywanych materiałów, w tym materiałów graficznych oraz o wszelkich zdarzeniach ograniczających jego prawo do dysponowania materiałami, w tym materiałami graficznymi.
- Na zamieszczane na Arena.pl oraz przekazywane Administratorowi innymi sposobami materiały graficzne Sprzedawca udziela licencji niewyłącznej i nieodpłatnej na okres do 3 miesięcy po wygaśnięciu Umowy. Licencja uprawnia do prezentowania materiałów na Arena.pl, do ich publikowania w celu promocji Arena.pl oraz ich opracowywania w celu powstania utworów zależnych, w szczególności banerów reklamowych.
- Na materiałach graficznych nie mogą znajdować się logotypy (znaki słowne lub graficzne) inne, niż służące do prawidłowego oznaczenia oferowanego Towaru lub Sprzedawcy. W szczególności zakazane jest umieszczanie oznaczeń mających na celu wywołanie wrażenia, że oferta jest wyjątkowa, najkorzystniejsza lub że jej przyjęcie wiąże się z uzyskaniem przez Kupującego dodatkowych profitów.
Artykuł 6. Zawieranie umów sprzedaży na Arena.pl
- Na Arena.pl Sprzedawca publikuje oferty sprzedaży Towarów. Kupujący dokonuje wyboru Towaru poprzez jego dodanie do wirtualnego koszyka. Zawarcie umowy sprzedaży Towaru pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym następuje z chwilą przyjęcia oferty przez Kupującego, czyli wybrania opcji “Kupuję i płacę” w wirtualnym koszyku.
- Przed wybraniem opcji “Kupuję i płacę” Kupujący zobowiązany jest do wskazania imienia i nazwiska albo nazwy, adresu do wysyłki oraz numeru telefonu. Z chwilą zawarcia umowy sprzedaży Kupujący wyraża zgodę na przekazanie Sprzedawcy jego danych niezbędnych do realizacji zawartej umowy sprzedaży, w szczególności danych kontaktowych.
- Dalsze czynności po zawarciu umowy sprzedaży regulowane są przepisami prawa, przy czym Sprzedawca i Kupujący winni nawiązać ze sobą kontakt nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- Sprzedawca zobowiązany jest uwzględniać obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności dotyczące obrotu z konsumentami i wynikające z nich obowiązki informacyjne.
- Sprzedawca udziela Administratorowi nieodwołalnego pełnomocnictwa do odstąpienia w jego imieniu od umowy sprzedaży zawartej z Kupującym, na wypadek braku zapłaty przez Kupującego po 12 godzinach od momentu zawarcia umowy sprzedaży przez Kupującego i Sprzedawcę. Administrator może złożyć oświadczenie o odstąpieniu w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży przez Kupującego i Sprzedawcę. Niniejsze upoważnienie ma na celu ochronę interesów Sprzedawcy oraz Kupującego, w przypadku wystąpienia prawdopodobieństwa braku spełnienia świadczenia przez Kupującego i braku zapłaty za Towar i jego odbioru. Niniejsze upoważnienie wprowadzono w celu sprawnego rozwiązania umowy sprzedaży, co do której zachodzi prawdopodobieństwo, że nie zostanie wykonana, a to w celu ograniczenia kosztów Stron, w tym Kupującego, związanych z podejmowaniem próby wykonania umowy sprzedaży przez Sprzedawcę, przy braku współdziałania Kupującego.
- Użytkownicy powinni we własnym zakresie archiwizować informacje o umowach sprzedaży zawartych na Arena.pl.
- Zmiana adresu dostawy wymaga uzgodnienia Kupującego ze Sprzedawcą nowych warunków dostawy.
- Administrator nie jest stroną umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym i nie ponosi odpowiedzialności za jej treść i wykonanie, w tym za jakość, bezpieczeństwo lub legalność sprzedawanych Towarów, zdolność Kupujących i Sprzedających do zawarcia umowy sprzedaży, wypłacalność Kupujących i Sprzedających oraz prawdziwość i rzetelność informacji oraz innych treści podawanych lub przekazywanych przez Użytkowników na Arena.pl.
Artykuł 7. Płatności za Towar
-
Kupujący może dokonać płatności:
a) przy odbiorze towaru – jeżeli Sprzedawca umożliwi taką formę,
b) w formie elektronicznej za pośrednictwem Arena.pl – z wykorzystaniem sposobów płatności udostępnionych przez wyspecjalizowaną instytucję płatniczą, z którą Administrator zawarł umowę.
- Jeżeli Kupujący wybierze płatność w formie elektronicznej za pośrednictwem Arena.pl, w szczególności za pomocą kart płatniczych z funkcją płatności internetowych, przelewów bankowych lub na raty poprzez pośredników kredytowych, zostanie przekierowany do strony internetowej umożliwiającej dokonanie takiej płatności, za działanie której odpowiada instytucja płatnicza.
- Kupujący nie może odwołać zlecenia przelewu po jego wykonaniu. Momentem zapłaty jest moment, w którym Sprzedawca otrzymał środki pieniężne. W przypadku niepoprawnie wypełnionych danych do przelewu, Kupujący nie może podnosić wobec Sprzedawcy zarzutów związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy sprzedaży, jeżeli okoliczność ta wynika z błędnych danych.
Artykuł 8. Komentarze
- Na Arena.pl Kupujący ma możliwość publikacji oceny w skali od 1 do 5 oraz komentarzy opisowych, przy czym są one możliwe od siódmego dnia liczonego od dnia zawarcia umowy sprzedaży Towaru. Ocena i komentarze stanowią wyrażenie opinii co do przebiegu czynności związanych z zawarciem i realizacją umowy sprzedaży.
-
Kupujący ocenia Sprzedawcę w skali od 1 do 5 w następujących obszarach:
a) czas realizacji umowy sprzedaży,
b) zgodność Towaru z opisem,
c) kontakt ze Sprzedawcą.
- Średnia ocena dotycząca wszystkich transakcji Sprzedawcy jest publikowana na karcie Sprzedawcy. Poszczególne oceny Kupujących w każdym z trzech ocenianych obszarów są widoczne na karcie Sprzedawcy w zakładce „Opinie”.
- Komentarze opisowe, adres-email Kupującego oraz data złożenia oceny są widoczne tylko dla Sprzedawcy.
- Komentarze winny być sformułowane zwięźle i przejrzyście.
-
Niedopuszczalne jest publikowanie komentarzy sprzecznych z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszających prawa osób trzecich, w tym w szczególności:
a) związanych z pornografią, używkami, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej, wulgaryzmami, przemocą, obrażaniem uczuć religijnych,
b) o treści powszechnie uznanej za naganną moralnie i społecznie niewłaściwą,
c) ujawniających dane osobowe Użytkowników lub innych osób (w szczególności imienia, nazwiska, miejsca zamieszkania, adresu e-mail, numeru telefonu),
d) wskazujących bezpośrednio lub pośrednio adres strony internetowej niezwiązanej z Arena.pl.
-
Administrator nie ingeruje w oceny i komentarze za wyjątkiem sytuacji wskazanych w ust. 6 powyżej. W pozostałych przypadkach Administrator usuwa ocenę lub usuwa albo edytuje komentarz, gdy:
a) otrzyma prawomocne lub podlegające wykonaniu orzeczenie sądu zawierające nakaz usunięcia albo edycji,
b) wystąpią okoliczności przewidziane przepisami prawa uprawniające lub nakazujące Administratorowi taką ingerencję,
c) został opublikowany w niewłaściwym miejscu i nie dotyczy danej umowy sprzedaży,
d) otrzyma zgodę Sprzedawcy i Kupującego będących stronami danej umowy sprzedaży, przy czym Sprzedawca dokona zgłoszenia za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego w Arena.pl, a Kupujący w terminie 14 dni od otrzymania informacji o zgłoszeniu wyrazi zgodę na usunięcie lub edycję komentarza,
e) Kupujący lub Sprzedający wnieśli wniosek o usunięcie wszystkich danych osobowych związanych z nimi na Arena.pl.
- Kupujący tylko jeden raz może ocenić i skomentować daną umowę sprzedaży. W przypadku usunięcia oceny lub komentarza z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej, Kupujący może dokonać ponownej oceny lub wystawić komentarz.
- W przypadku powtórzenia się konieczności usunięcia albo edycji oceny lub komentarza danego Kupującego, wynikającego z jego celowania działania, Administrator może zablokować Kupującemu możliwość wystawiania komentarzy.
Artykuł 9. Odpłatność za korzystanie z Arena.pl
- Usługi świadczone na podstawie Umowy mogą być odpłatne. Do uiszczenia opłat i prowizji zobowiązany jest Sprzedawca.
-
Prowizja naliczana jest za każdą umowę sprzedaży wliczając koszt dostawy, do zawarcia której doszło bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystaniem Arena.pl. W przypadku, gdy do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi na Arena.pl prowizja naliczana jest:
a) w przypadku płatności pobraniowej – prowizja naliczana jest natychmiastowo,
b) w przypadku płatności realizowanej w formie elektronicznej – prowizja naliczana jest po opłaceniu zamówienia i zaksięgowaniu środków.
2a. Administrator dopuszcza możliwość indywidualnego - za pośrednictwem adresu e-mail do kontaktu - ustalenia ze Sprzedawcą warunków promowania i pobierania prowizji za tę usługę. - Opłaty i prowizje są naliczane na bieżąco po dokonanej płatności, z uwzględnieniem zasad naliczania prowizji, o których mowa w ust. 2. Okresem rozliczeniowym jest miesiąc kalendarzowy, z uwzględnieniem ust. 4 poniżej.
- Opłaty i prowizje płatne są na podstawie faktury VAT wystawianej przez Administratora w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego. Administrator zastrzega sobie możliwość wystawienia faktury w okresie wcześniejszym niż w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego. Faktura VAT doręczana jest Sprzedawcy w formie elektronicznej (plik w formacie PDF) poprzez zamieszczenie na Koncie oraz wysyłana drogą elektroniczną na adres e-mail do kontaktu.
- Faktury VAT wystawiane są z użyciem danych Sprzedawcy zawartych na Koncie. Sprzedawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Administratora o każdej zmianie danych identyfikacyjnych objętych treścią faktury. Dane Sprzedawcy objęte treścią faktury VAT uznaje się za skutecznie zaktualizowane z dniem potwierdzenia aktualizacji przez Administratora.
- Sprzedawca zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie wskazanym na fakturze VAT.
-
W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy sprzedaży zawartej na odległość lub jej rozwiązania z innej przyczyny, Sprzedawca jest uprawniony do żądania zwrotu pobranej prowizji za pomocą elektronicznego formularza kontaktowego udostępnionego w Panelu Sprzedawcy. Sprzedawca może złożyć wniosek o zwrot prowizji w terminie 45 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. Wnioski złożone po tym terminie zostaną odrzucone. Wniosek o zwrot prowizji powinien być należycie udokumentowany i zawierać:
a) pisemne lub mailowe potwierdzenie odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Kupującego, zawierające datę odstąpienia od Umowy sprzedaży, lub
b) bankowe potwierdzenie wykonania przelewu zwrotnego na wskazany przez Kupującego rachunek bankowy, lub
c) w przypadku nieodebranych przesyłek płatnych przy odbiorze, numer listu przewozowego wraz z historią śledzenia przesyłki wskazujący na nieodebranie przesyłki przez Kupującego, lub
d) inne niezbędne dokumenty, które uprawdopodobniają odstąpienie przez Kupującego od Umowy sprzedaży lub jej rozwiązanie.
- W trakcie rozpatrywania wniosku o zwrot prowizji, Administrator jest uprawniony do żądania dodatkowych dokumentów lub złożenia oświadczeń, które w jego ocenie będą konieczne do prawidłowego rozpatrzenia wniosku o zwrot prowizji. Administrator zastrzega sobie możliwość odrzucenia wniosku w momencie, gdy do Umowy sprzedaży nie doszło z winy Sprzedawcy.
- W przypadku, gdy Administrator wezwie Sprzedawcę do przedstawienia dokumentów, o których mowa w pkt 7a lub 7b powyżej, a Sprzedawca w terminie 30 dni od takiego wezwania ich nie przedstawi, wniosek o zwrot prowizji zostanie odrzucony. W uzasadnionych przypadkach, Administrator może rozpatrzyć wniosek Sprzedawcy złożony po terminie.
- Administrator rozpatruje wniosek o zwrot prowizji w terminie 30 dni od dnia przesłania prawidłowo wypełnionego elektronicznego formularza kontaktowego wraz z wymaganymi załącznikami.
- W przypadku wystawienia Towaru w kategorii, która nie jest odpowiednia ze względu na rodzaj i przeznaczenie Towaru, co doprowadziło do obniżenia prowizji należnej Administratorowi, może on naliczyć prowizję prawidłową, tj. w wysokości, jaka zostałaby naliczona gdyby kategoria została określona w sposób prawidłowy. W przypadku, gdy naliczenie prawidłowej prowizji zostanie dokonane po wystawieniu faktury VAT, Administrator oprócz prowizji wskazanej na tej fakturze VAT może także żądać zapłaty różnicy pomiędzy prowizją prawidłową, a naliczoną w fakturze VAT. W przypadku wskazanym w zdaniu poprzednim, ust. 3 powyżej nie stosuje się.
Artykuł 9a. Newsletter
- Za zgodą Użytkownika, Administrator może świadczyć drogą elektroniczną usługę newsletter, polegającą na bezpłatnym wysyłaniu reklam i informacji handlowych, w szczególności o promocjach, wybranych Towarach, konkursach, nowościach na Arena.pl, a także o usługach świadczonych przez Administratora. Usługa polega na wysyłaniu wybranych treści pocztą elektroniczną. Użytkownik może w dowolnym momencie zrezygnować z usługi i wycofać swoją zgodę.
- Użytkownik w każdym czasie ma prawo do wycofania zgody, o którym mowa w ust. 1 powyżej, przy czym Administrator oraz Użytkownik uznają usługi newsletter świadczone przed wycofaniem zgody za świadczone na podstawie obowiązującej wcześniej zgody.
-
Administrator zastrzega sobie prawo do:
a) czasowego wyłączania usługi newslettera, jeżeli będzie to niezbędne ze względów technicznych (np. konserwacja, modyfikacje lub naprawa systemu),
b) całkowitego zaprzestania świadczenia usługi newslettera po uprzednim powiadomieniu Użytkowników korzystających z tej usługi, bez konieczności podania przyczyny.
c) zaprzestania świadczenia usługi w ramach newslettera na rzecz konkretnego Użytkownika, w przypadku, gdy podejmuje on działania ingerujące w niezakłócone korzystanie z usługi przez innych Użytkowników, dopuszcza się działań naruszających przepisy prawa bądź niniejszy Regulamin.
Artykuł 9b. Dane osobowe
Podane przez Użytkownika dane osobowe Administrator gromadzi i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu europejskiego i Rady UE nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., („Rozporządzenie”), niniejszym Regulaminem oraz Polityką plików Cookies znajdującą się na stronie internetowej Arena.pl, mających zastosowanie w stosunku do Użytkowników będących osobami fizycznymi. Obowiązek informacyjny Administratora, o którym mowa w art. 13 Rozporządzenia znajduje się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem: https://pomoc.arena.pl/hc/pl/articles/360004973053-Polityka-Prywatno%C5%9Bci.
Artykuł 10. Rola i odpowiedzialność Administratora
- Administrator udostępnia narzędzia informatyczne umożliwiające Sprzedawcy zawieranie umów sprzedaży, natomiast nie ponosi odpowiedzialności za działania i czynności podejmowane przez Użytkowników, ani za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie przez nich czynności faktycznych bądź prawnych w związku z zawieranymi umowami sprzedaży, jak również nie ponosi odpowiedzialności za następstwa działań i czynności podjętych przez Użytkowników oraz osoby trzecie, a stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu lub przepisów prawa. W szczególności Administrator nie ponosi odpowiedzialności za nie zawarcie bądź nieważność umów sprzedaży między Użytkownikami, będące wynikiem działania bądź zaniechania Użytkowników.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość i rzetelność informacji podawanych przez Użytkowników, ani za zdolność Użytkowników do bycia podmiotem czynności prawnych.
- Administrator nie sprawdza Towarów oferowanych w ramach Arena.pl, jednakże ma prawo usunięcia wystawionego Towaru, o czym informuje Sprzedawcę. Administrator może usunąć wystawiony Towar w przypadku, gdy czynności związane z jego wystawieniem naruszają przepisy prawa, postanowienia Regulaminu lub gdy oferta wyświetla się niepoprawnie. Jeżeli część sztuk wystawionego Towaru została sprzedana przed usunięciem wystawionego Towaru umowy sprzedaży zachowują ważność, możliwe jest także wystawienie komentarzy.
-
W wyniku świadczenia usług pośrednictwa internetowego Administrator posiada dostęp do poniższych kategorii danych Użytkownika:
a) informacji o Towarze, obejmujących treść oferty sprzedaży Towaru,
b) danych identyfikujących strony Umowy sprzedaży, wybranej metody płatności, sposobu dostawy i jej adresu, a także danych obejmujących również szczególne informacje dot. transakcji, które zostały ustalone przez jej strony.
- Dane, o których mowa w ustępie 4 są przekazywane stronom trzecim tylko w uzasadnionych przypadkach tj. w celach niezbędnych do realizacji Umowy lub Umowy sprzedaży, a także w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, ulepszaniu usług świadczonych przez Administratora lub w celu wypełnienia ciążącego na Administratorze obowiązku prawnego. Dane te mogą być przekazywane podmiotom, które pomagają dostarczać określone rozwiązania związane z usługami świadczonymi przez Administratora, a ponadto dostawcom usług marketingowych, analitycznych, prawnych i rachunkowych.
- Arena.pl dysponuje wyżej wymienionymi kategoriami danych w odniesieniu do wszystkich Użytkowników i Umów sprzedaży.
- Użytkownik nie ma dostępu do wszystkich danych, które są dostępne dla Arena.pl, a o których mowa w punkcie 4 niniejszego artykułu.
- Celem rozwiązania sporu powstałego w związku z zawartą Umową sprzedaży, Arena.pl zastrzega sobie prawo do zażądania przedstawienia przeprowadzonej konwersacji bezpośrednio związanej ze sporną Umowy Sprzedaży pomiędzy Kupującym, a Sprzedawcą. Treść konwersacji nie zostanie udostępniona osobom trzecim, z wyjątkiem wybranego mediatora.
- Dane statystyczne dotyczące sprzedaży w ramach platformy Arena.pl są przechowywane przez Arena.pl także po rozwiązaniu umowy z Użytkownikiem.
- Arena.pl posiada dostęp do danych osobowych Użytkowników, zasady tego dostępu oraz okres przechowywania i zasady usuwania tych danych określa Polityka Prywatności, o której mowa w Artykule 9b Regulaminu.
Artykuł 11. Reklamacje
- Użytkownik może złożyć reklamację, jeżeli Umowa nie jest realizowana przez Administratora albo jest realizowana niezgodnie z jej treścią lub przepisami prawa.
- Reklamację można złożyć za pomocą elektronicznego formularza kontaktowego lub w formie pisemnej na adres Administratora. Reklamacja powinna zawierać co najmniej adres e-mail do kontaktu, adres e-mail podany przy rejestracji, opis zgłaszanych zastrzeżeń oraz oczekiwany sposób rozstrzygnięcia sprawy.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia dla prawidłowego rozpatrzenia reklamacji i uczynienia zadość żądaniu Użytkownika, przed rozpatrzeniem reklamacji Administrator zwróci się do składającego reklamację na adres e-mail do kontaktu o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie i terminie. Bezskuteczny upływ terminu może spowodować oddalenie reklamacji. Czynność wezwania Użytkownika do uzupełnienia reklamacji przerywa bieg terminu do jej rozpatrzenia.
- Administrator rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci, z zastrzeżeniem, że Administrator może odmówić rozpatrzenia reklamacji złożonych po upływie 90 dni od ujawnienia się przyczyn reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest wyłącznie na adres e-mail do kontaktu.
- Reklamacje dotyczące umów sprzedaży zawartych przy użyciu Arena.pl są rozstrzygane pomiędzy stronami tych umów to jest pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym.
Artykuł 12. Ograniczenie, zawieszenie i zakończenie świadczenia usług na skutek wypowiedzenia
- Umowa pomiędzy Sprzedawcą a Administratorem zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Umowa może zostać rozwiązana przez Sprzedawcę z zachowaniem trzydziestodniowego okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie odbywa się jednoetapowo, a okres wypowiedzenia zaczyna bieg po wysłaniu oświadczenia na adres e-mail Administratora albo doręczeniu Administratorowi oświadczenia na piśmie (oświadczenie jest złożone z chwilą, gdy Administrator mógł zapoznać się z jego treścią).
-
W przypadku naruszenia przez Sprzedawcę niniejszego Regulaminu, przepisów prawa, dobrych obyczajów lub praw osób trzecich, w tym gdy:
a) Sprzedawca oferuje do sprzedaży Towary, których sprzedaż jest zabroniona lub
b) Sprzedawca nie wywiązuje się z zawartych umów sprzedaży lub
c) Sprzedawca pobrał lub wykorzystał materiały dostępne na Arena.pl bez zgody Administratora
d) zawieszenia lub skreślenia z bazy REGON
e) średnia ocena Sprzedawcy spadnie poniżej 3.0 przy liczbie wszystkich wystawionych ocen wyższej niż 15.
Administrator, z zachowaniem prawa do wypowiedzenia Umowy, może zawiesić lub ograniczyć świadczenie usług w całości lub części do czasu wyjaśnienia sprawy.
- W przypadku, gdy Administrator poweźmie zamiar o ograniczeniu lub zawieszeniu świadczenia usług w stosunku do Sprzedawcy w odniesieniu do jego poszczególnych lub wszystkich towarów oferowanych w ramach platformy Arena.pl, Administrator przekaże niezwłocznie Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail podany przy rejestracji uzasadnienie tej decyzji zanim ograniczenie lub zawieszenie stanie się skuteczne wraz z pouczeniem o uprawnieniu do wniesienia skargi przewidzianej w Artykule 14.
- Administrator podejmując decyzję o zakończeniu świadczenia usług na rzecz określonego Sprzedawcy, może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia doręczając Sprzedawcy wypowiedzenie wraz z uzasadnieniem zawierającym odniesienie do faktów lub okoliczności stanowiących podstawę takiej decyzji.
- Umowa może zostać rozwiązana przez Administratora bez zachowania powyższego okresu wypowiedzenia w przypadku rażącego, wielokrotnego naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu przez Sprzedawcę, który pomimo powiadomienia przez Administratora o zauważonych naruszeniach, ponawia takie działania lub zaniechania. Umowa może zostać rozwiązana przez Administratora także w przypadku, gdy Sprzedawca nie spełnia zobowiązania do zapłaty po wezwaniu do jego wykonania w okresie nie krótszym niż 14 dni.
- Oświadczenie o wypowiedzeniu złożone przez Administratora wysyłane jest drogą elektroniczną na adres e-mail podany przy rejestracji Sprzedawcy.
- W okresie wypowiedzenia Sprzedawca nie może ani wystawiać nowych ofert ani zawierać nowych umów sprzedaży na Arena.pl. Oferty wystawione przed rozpoczęciem biegu wypowiedzenia ulegają dezaktywacji. W tym okresie Użytkownik uczestniczy w czynnościach związanych z zawartą umową sprzedaży Towaru, posiada wgląd do Konta, jak również dostęp do funkcji umożliwiających realizację zawartych umów sprzedaży oraz uiszczenie należności na rzecz Administratora.
- W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Użytkownika, może on w okresie wypowiedzenia odwołać oświadczenie kontaktując się z Administratorem w formie elektronicznej lub wysyłając oświadczenie na piśmie. Odwołanie oświadczenia skutkuje odblokowaniem funkcjonalności Konta i zapewnieniem dostępu do danych, które wynikały z korzystania z platformy Arena.pl.
- W przypadku ograniczenia, zawieszenia lub zakończenia świadczenia usług, Administrator zapewnia Sprzedawcy możliwość wyjaśnienia faktów i okoliczności stanowiących podstawę takich czynności w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg, o których mowa w Artykule 14.
- W przypadku cofnięcia ograniczenia, zawieszenia lub zakończenia usług przez Administratora, Administrator bez zbędnej zwłoki przywraca Sprzedawcę zapewniając dostęp do danych osobowych i innych danych udostępnionych w ramach zamieszczonych ofert, które wynikały z korzystania przez niego na platformie Arena.pl zanim ograniczenie, zawieszenie lub zakończenie stało się skuteczne.
- Po rozwiązaniu Umowy, Użytkownik traci dostęp do Konta, w tym również znajdujących się w nim danych, a ich przywrócenie nie jest możliwe.
Artykuł 13. Zmiana Regulaminu
- Administrator jest uprawniony do zmiany Regulaminu.
- Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Administratora, nie krótszym jednak niż 15 dni od momentu powiadomienia Użytkowników o zmianach i udostępnienia im zmienionego Regulaminu, poprzez jego publikację na stronie Arena.pl i przesłanie na adres e-mail przypisany do Konta danego Użytkownika informacji o zakresie zmiany Regulaminu.
- Użytkownikowi, który nie akceptuje treści zmian Regulaminu, przysługuje uprawnienie do wypowiedzenia Umowy, a okres wypowiedzenia jest równy okresowi przewidzianemu dla skutecznego wprowadzenia zmian Regulaminu, nie krótszy jednak niż 15 dni. Oświadczenie o wypowiedzeniu wysyłane jest drogą elektroniczną na adres: pomoc@arena.pl i odnosi skutek po upływie 15 dni od dnia powiadomienia Użytkownika o zmianie Regulaminu.
- Administrator przewiduje możliwość wydłużenia terminu 15 dni powiadomienia w przypadku istotnych zmian Regulaminu skutkującymi koniecznością umożliwienia Użytkownikom dostosowania się w zakresie korzystania z Arena.pl pod względem technicznym oraz handlowym.
- Administrator zastrzega możliwość okresowego obniżenia opłat i prowizji w ramach ograniczonych czasowo promocji, na zasadach przewidzianych w regulaminie akcji promocyjnej.
-
Administrator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia zmiany treści Regulaminu bez zachowania 15-dniowego terminu, o którym mowa powyżej, w tym także z możliwością wprowadzenia zmian ze skutkiem natychmiastowym, w sytuacjach, gdy Administrator:
a) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia jej dotrzymanie wyżej wymienionego 15- dniowego okresu powiadomienia,
b) musi w drodze wyjątku zmienić Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną usług pośrednictwa internetowego, Użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyber-bezpieczeństwa.
- Administrator nie jest uprawniony do przeprowadzenia zmian Regulaminu z mocą wsteczną, z wyjątkiem przypadków, gdy zmiana z mocą wsteczną jest obligatoryjna dla przestrzegania obowiązku prawnego lub gdy zmiany są korzystne dla Użytkowników.
Artykuł 14. Prawo właściwe i spory
- Administrator zapewnia funkcjonowanie wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg w rozumieniu art. 11 ust. 1. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego („Rozporządzenie”). Skargi Użytkowników, które dotyczą kwestii wymienionych w przedmiotowym rozporządzeniu mogą być składane poprzez pomoc@arena.pl.
- Administrator może podjąć próbę ugodowego załatwienia sporu ze Sprzedawcą, po uprzednim wyrażeniu przez Administratora zgody na mediację. W przypadku zwrócenia się przez Sprzedawcę z propozycją mediacji i zaakceptowaniu tej propozycji przez Administratora, mediacja może być prowadzona przez mediatora z Wielkopolskiego Centrum Arbitrażu i Mediacji lub mediatora wpisanego na listę stałych mediatorów prowadzoną przez prezesa Sądu Okręgowego w Poznaniu. Lista mediatorów dostępna jest, odpowiednio, na stronie internetowej Wielkopolskiego Centrum Arbitrażu i Mediacji oraz Sądu Okręgowego w Poznaniu.
- Administrator ponosić będzie rozsądną część całkowitych kosztów mediacji, które każdorazowo ustalane będą przez strony przed rozpoczęciem mediacji.
- Wszelkie spory związane z realizacją Umowy przez Administratora będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Administratora. Dla wszystkich praw i obowiązków, jakie wynikają z niniejszego Regulaminu właściwe jest prawo polskie.
- Integralną częścią Umowy są Załączniki.
-----------------
Załączniki:
nr 1 – Polityka przerw technicznych,
nr 2 – Lista towarów zakazanych,
nr 3 – Regulamin współpracy przy akcjach promocyjnych,
nr 4 – Cennik,
nr 5 - Standard oferty produktowej,
nr 6 – Procedura zmiany danych Sprzedawcy wraz z wnioskiem o zmianę danych Sprzedawcy,
nr 7- Regulamin wykorzystania API Arena.pl.
nr 8 – Obowiązki Sprzedawców związane z Dyrektywą Omnibus.
-----------------
Załącznik nr 1 – Polityka przerw technicznych
- Prawidłowe funkcjonowanie Arena.pl wymaga stosowania okresowych przerw technicznych pozwalających na przeprowadzenie prac konserwacyjnych oraz wprowadzanie zmian i udoskonaleń systemu informatycznego. Administrator każdorazowo będzie informował o tym fakcie na głównej stronie Arena.pl oraz w indywidualnych profilach Sprzedawców w zakładce „Aktualności”, o terminie i długości trwania przerwy z wyprzedzeniem, co najmniej 24 godzin. W celu zminimalizowania uciążliwości przerw technicznych przerwy te będą planowane na okres nie dłuższy niż 12 godzin i będą przypadały w porze nocnej.
- Mimo dołożenia należytej staranności Administrator nie jest w stanie wykluczyć możliwości zaistnienia awarii lub błędów technicznych w funkcjonowaniu Arena.pl.
- Za awarię techniczną uznaje się nieprzewidziane uszkodzenie lub zniszczenie urządzeń technicznych powodujące przerwę w korzystaniu z usług Arena.pl przez zdecydowaną większość lub wszystkich Sprzedawców.
- Za błąd techniczny uznaje się każdy inny niż awaria techniczna problem techniczny związany z funkcjonowaniem Arena.pl.
- Informacje o występujących awariach i błędach technicznych Administrator będzie na bieżąco przekazywał na głównej stronie Arena.pl.
- Decyzje o ewentualnych zwrotach opłat związanych z przerwami, awariami i błędami technicznymi Administrator będzie podejmował indywidualnie, na umotywowany i uzasadniony wniosek Użytkownika, po zakończeniu przerwy, usunięciu awarii lub błędu technicznego, uwzględniając rodzaj i długość trwania zakłóceń oraz zakres ich negatywnych skutków dla Sprzedawcy.
-----------------
Załącznik nr 2 – Lista towarów zakazanych.
LISTA TOWARÓW ZAKAZANYCH
Artykuł 1.
Sprzedawca ma obowiązek przestrzegania przepisów prawa, Regulaminu Arena.pl, niniejszej Listy, jak również powszechnie przyjętych norm etycznych, moralnych i obyczajowych w zakresie treści wykorzystywanych na Arena.pl. Przez treści rozumie się wszelkie informacje wykorzystywane na Arena.pl, w szczególności w formie pisemnej, nicki, odnośniki do stron zewnętrznych, pliki multimedialne, jak również pliki graficzne.
Sprzedawca w szczególności jest zobowiązany do:
-
nieumieszczania na Arena.pl i niewykorzystywania w jakikolwiek sposób, treści o charakterze bezprawnym, w tym w szczególności:
a) obraźliwych, oszczerczych lub naruszających dobra osobiste innych osób;
b) nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii, konfliktów pomiędzy narodami lub religiami;
c) naruszających prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej, czy też zachęcających do łamania praw autorskich lub innych praw własności intelektualnej, w tym również poprzez udostępnianie informacji lub materiałów naruszających lub prowadzących do naruszenia praw autorskich lub innych praw własności intelektualnej;
d) naruszających prawa własności przemysłowej, czy też prowadzących do naruszenia praw własności przemysłowej, w tym również poprzez udostępnianie informacji lub materiałów mogących służyć naruszeniu praw własności przemysłowej;
e) naruszających zasady uczciwej konkurencji lub dobre obyczaje kupieckie,
f) będących tajemnicą przedsiębiorstwa osób trzecich,
-
niekorzystania z Arena.pl w celu prowadzenia jakiejkolwiek działalności sprzecznej z prawem, a w szczególności:
a) nieprzesyłania niezamówionej informacji handlowej;
b) nieudostępniania plików lub hiperłączy do plików zawierających treści wskazane w ust. 1 powyżej;
c) nieudostępniania treści szkodliwych, w tym wirusów komputerowych lub innych plików o podobnym działaniu,
- nieoferowania na Arena.pl Towarów, którymi obrót narusza obowiązujące przepisy prawa lub uprawnienia osób trzecich, (co dotyczy w szczególności praw autorskich i innych praw własności intelektualnej) lub których oferowanie może stanowić naruszenie dobrych obyczajów,
- nieoferowania na Arena.pl Towarów, w stosunku do których obowiązujące przepisy prawa wymagają uzyskania przez Administratora zgody lub koncesji na obrót nimi (w tym na pośrednictwo polegające na pomocy w zawieraniu umów).
Artykuł 2.
Z zastrzeżeniem art. 3, na Arena.pl zabronione jest oferowanie, sprzedaż lub darowizna (w tym w formie bezpłatnego dodatku do innego Towaru) następujących Towarów:
- pozyskanych w sposób bezprawny (w szczególności pochodzących z przestępstwa),
- zawierających treści nawołujące do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii, konfliktów pomiędzy narodami lub religiami,
- zawierających treści pornograficzne,
- niebezpiecznych substancji chemicznych w postaci czystej, mogących zagrażać życiu, zdrowiu lub środowisku,
- narkotyków, substancji psychotropowych i środków odurzających, a także innych substancji, które przeznaczone są do stosowania, jako środki zastępcze substancji psychotropowych i środków odurzających, niezależnie od tego, czy posiadanie i obrót takimi substancjami i środkami jest prawnie zakazany (w tym w szczególności tzw. „dopalaczy”),
- broni palnej (w szczególności myśliwskiej, bojowej, sportowej, alarmowej, sygnałowej), broni pneumatycznej, jak również amunicji,
- broni białej w postaci ostrzy ukrytych w przedmiotach niemających wyglądu broni,
- kastetów i nunczaków,
- pałek stosowanych w siłach zbrojnych, formacjach uzbrojonych oraz ochronnych (w tym pałek wielofunkcyjnych, np. pałek „tonfa”, pałek teleskopowych, szturmowych i obezwładniających),
- broni cięciwowej w postaci kusz,
- urządzeń przeznaczonych do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej,
- materiałów wybuchowych i pirotechnicznych (w szczególności fajerwerków, świec dymnych, prochu palnego),
- miotaczy gazu (w tym gazu pieprzowego), niezależnie od tego, czy ich posiadanie lub obrót są ograniczone przepisami prawa,
- rybackich narzędzi i urządzeń połowowych, których posiadanie jest ograniczone przepisami prawa,
- (usunięty)
- produktów leczniczych wydawanych z przepisu lekarza, oraz innych substancji czynnych,
- napojów alkoholowych,
- wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, baz do liquidów/aromatów, liquidów (także niezawierających nikotyny), pojemników zapasowych i ich części, podgrzewaczy do tytoniu oraz ich części, woreczków nikotynowych,
- organów i wydzielin ludzkich,
- organów zwierzęcych,
- żywych zwierząt, za wyjątkiem bezkręgowców nienależących do gatunków chronionych,
- martwych zwierząt należących do gatunków chronionych, ich części lub produktów pochodnych,
- materiałów zawierających treści naruszające dobra osobiste osób trzecich,
- danych osobowych i adresowych (w tym bazy adresów e-mail),
- prac dyplomowych, licencjackich, magisterskich oraz podobnych, jak również usług związanych z ich tworzeniem,
- oprogramowania i innych towarów naruszających prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej (w tym prawa własności przemysłowej),
- produktów nieoryginalnych (tj. towarów lub usług oznaczonych w sposób, który może wprowadzić klientów w błąd, co do pochodzenia, ilości, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy, konserwacji lub innych istotnych cech towarów albo usług),
- udziałów w spółkach, akcji, obligacji i innych papierów wartościowych, wierzytelności, jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, polis i produktów ubezpieczeniowych, jak również wszelkich innych instrumentów finansowych oferowanych, jako forma inwestowania lub lokowania środków pieniężnych, z wyjątkiem papierów wartościowych w formie materialnej o wartości wyłącznie kolekcjonerskiej,
- wyrobów z metali szlachetnych, niespełniających wymogów ustawy z dnia 1 kwietnia 2011 roku Prawo probiercze,
- usług i przedmiotów związanych z uczestnictwem w tzw. piramidach finansowych,
- systemów inwestycji giełdowych oraz systemów do gier liczbowych i zakładów bukmacherskich, jak również usług związanych z udzielaniem pomocy przy przystępowaniu do takich gier i zawieraniu takich zakładów za wyjątkiem oficjalnych publikacji książkowych posiadających nadany numer ISBN,
- katalogów wysyłkowych, katalogów sprzedaży bezpośredniej służących do zamawiania towarów, z wyjątkiem nieaktualnych katalogów o wartości wyłącznie kolekcjonerskiej,
- kuponów zniżkowych i rabatowych,
- biletów na mecze piłki nożnej,
- kart platform cyfrowych (w szczególności NC+, Cyfrowego Polsatu, Wizji TV), jak również dekoderów będących własnością operatorów tych platform, oferowanych w ramach odsprzedaży,
- pojazdów mechanicznych, za wyjątkiem motorowerów, motocykli, quadów, statków wodnych i statków powietrznych,
- dowodów rejestracyjnych oraz kart pojazdów oferowanych bez pojazdów, do których je wydano,
- motoryzacyjnych programów serwisowych,
- nielegalnych kopii oprogramowania, gier lub filmów (także tzw. „kopii bezpieczeństwa”) naruszających prawa autorskie,
- oprogramowania na licencji NFR (Not For Resale), w wersji testowej, freeware, shareware lub abandonware,
- kluczy seryjnych sprzedawanych bez dołączonego oryginalnego oprogramowania,
-
oprogramowania umożliwiającego lub służącego do prowadzenie działań naruszających przepisy prawa lub dobre obyczaje, w tym:
a) oprogramowania zawierającego wirusy komputerowe lub inne szkodliwe elementy;
b) oprogramowania i urządzeń, które umożliwiają pobieranie informacji o użytkowniku komputera bez jego wiedzy;
c) oprogramowania i urządzeń służących do usuwania blokad i haseł z komputerów stacjonarnych i przenośnych, telefonów komórkowych, dysków twardych i innych nośników pamięci oraz radioodbiorników samochodowych, jak również informacji, instrukcji i usług związanych z usuwaniem lub zakładaniem takich blokad;
d) oprogramowania umożliwiającego generowanie adresów e-mail ze stron internetowych lub umożliwiających masowe wysyłanie wiadomości do użytkowników serwisów internetowych, komunikatorów itp., którzy nie wyrazili na to zgody,
-
instrukcji oraz adresów stron internetowych (linków) i serwerów FTP, w szczególności zawierających informacje umożliwiające lub ułatwiające:
a) tworzenie lub wejście w posiadanie materiałów niebezpiecznych, naruszających obowiązujące przepisy prawa oraz takich, których posiadanie jest zabronione;
b) naruszenie obowiązujących przepisów prawa,
-
kont w bezpłatnych serwisach internetowych, w tym:
a) kont komunikatorów internetowych;
b) kont bezpłatnej poczty elektronicznej (adresów e-mail);
c) dostępów do stron torrentowych;
d) kont utworzonych w bezpłatnych serwisach internetowych oraz zaproszeń do skorzystania z takich serwisów lub założenia w tych serwisach kont,
- kont w programach partnerskich i lojalnościowych oraz związanych z nimi usług,
- kont na platformach cyfrowej dystrybucji gier, kont w grach online, czasu im poświęconego oraz wszelkich elementów stworzonych przez użytkowników w tych grach (w szczególności postaci, środków płatniczych, itemów),
- usług e-mailingu (tj. obsługi masowej korespondencji elektronicznej),
- usług i przedmiotów związanych z zachęcaniem do wysłania wiadomości tekstowej na płatne numery SMS (tzw. SMS Premium),
-
ofert pracy:
a) z wynagrodzeniem wyłącznie prowizyjnym, w tym ofert pracy ze sprzedażą opartą na katalogach;
b) będących udziałem w systemach partnerskich;
c) poza terytorium Polski,
- usług ubezpieczeniowych, z wyłączeniem usług oferowanych wraz z Towarem i dotyczących go,
-
innych usług, które nie zostały uregulowane powyżej, za wyjątkiem:
a) usług biur podróży,
b) usług finansowych.
-
walut wirtualnych (w tym kryptowalut jak np. bitcoin, litecoin, dogecoin itp.) oraz usług i produktów z nimi związanych (voucherów i dokumentów w sposób pośredni prowadzących do nabycia walut wirtualnych),
-
testerów, w tym w szczególności testerów perfum i kosmetyków oraz ich próbek nieprzeznaczonych do sprzedaży.
Artykuł 3.
Następujące Towary mogą być oferowane na Arena.pl po spełnieniu dodatkowych warunków:
- produkty lecznicze wydawane bez przepisu lekarza (za wyjątkiem produktów, których wydawanie ograniczone jest wiekiem pacjenta) – pod warunkiem, że sprzedawcą jest apteka ogólnodostępna lub punkt apteczny, a sprzedaż następuje przy zachowaniu warunków wskazanych w ustawie z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych (w szczególności Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 roku w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych),
- dekodery telewizji cyfrowych niebędące własnością operatorów – pod warunkiem podania numeru seryjnego dekodera,
- publikacje w formie elektronicznej (e-booki) sprzedawane przez ich wyłącznych autorów lub wydawców oraz podmioty, które zawarły z nimi stosowne umowy – pod warunkiem podania nadanego publikacji numeru ISBN, weryfikowalnego w momencie wystawienia towaru,
- oprogramowanie na licencji OEM lub powszechnej licencji publicznej GNU GPL – pod warunkiem, że jego sprzedaż nie narusza warunków licencji,
- instrukcje obsługi sprzętu sprzedawane, jako odrębny przedmiot – pod warunkiem, że są oferowane na oryginalnym nośniku rozpowszechnianym przez producenta,
- niewypełnione karty gwarancyjne – pod warunkiem, że są dołączone do przedmiotu, którego gwarancja dotyczy,
- bony (talony) na usługi – pod warunkiem, że dotyczą wyłącznie usług, a ich wartość obejmuje całość kwoty należnej za usługę,
- bilety na imprezy artystyczne, rozrywkowe lub sportowe – pod warunkiem, że cena biletu jest taka sama jak jego wartość nominalna (wydrukowana na bilecie); w razie wymiany wartość przedmiotu wymienianego musi być taka sama lub niższa jak wartość nominalna, wydrukowana na bilecie,
- broń palna i jej istotne części – pod warunkiem, że jest to broń rozdzielnego ładowania (nie na amunicję scaloną), wytworzona przed rokiem 1885 lub jej replika,
- wiatrówki – pod warunkiem, że energia pocisku nie przekracza wartości 17 J,
- amunicja lub jej istotne części – pod warunkiem, że jest pozbawiona cech bojowych, nie jest wypełniona materiałami wybuchowymi, chemicznymi, obezwładniającymi lub zapalającymi, ani innymi substancjami, których działanie może zagrażać życiu lub zdrowiu.
-----------------
Załącznik nr 3 – Regulamin współpracy przy akcjach promocyjnych
Artykuł 1.
Niniejszy Regulamin Współpracy reguluje zasady i warunki rozliczeń pomiędzy Administratorem a Sprzedawcą, w związku z udziałem Kupujących w akcjach promocyjnych organizowanych przez Administratora.
Artykuł 2.
- Sprzedawca ma prawo brać udział we wszystkich akcjach promocyjnych organizowanych przez Administratora dla Kupujących, na warunkach i w okresach wskazanych w regulaminach tych akcji.
- Z tytułu wzięcia udziału przez Sprzedawcę w akcjach promocyjnych, o których mowa w ust. 1, może mu przysługiwać od Administratora wynagrodzenie. Kwotę brutto wynagrodzenia stanowić będzie różnica pomiędzy kwotą, jaką Kupujący powinien zapłacić Sprzedawcy z tytułu zawartej transakcji, a kwotą rzeczywiście zapłaconą z uwagi na warunki akcji promocyjnej, w której Kupujący wziął udział.
-
Wynagrodzenie Sprzedawcy będzie należne pod warunkiem spełnienia się łącznie następujących warunków:
a) Kupujący dokona płatności za transakcję za pośrednictwem operatora płatności Przelewy 24 lub PayU,
b) proces płatności zostanie zakończony pozytywnie.
- O wysokości należnego wynagrodzenia Sprzedawca zostanie poinformowany przez Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail podany przy rejestracji w serwisie.
- Podstawą zapłaty wynagrodzenia będzie faktura VAT doręczona Administratorowi przez Sprzedawcę.
- W celu usprawnienia procesu płatności, Administrator na podstawie danych rejestrowych Sprzedawcy widniejących w serwisie przygotuje dla niego projekt faktury VAT, którą Sprzedawca może zaakceptować. W takim przypadku Administrator w terminie 1 dnia roboczego od dnia zaakceptowania projektu faktury VAT przez Sprzedawcę zleci przelew wynagrodzenia.
- Sprzedawca nie będzie dochodzić od Kupującego zapłaty różnicy wskazanej w ust. 2. Dokument księgowy potwierdzający transakcję Sprzedawca wystawi Kupującemu na kwotę rzeczywiście zapłaconą przez Kupującego.
- Sprzedawca za datę realizacji przez Kupującego obowiązku zapłaty ceny i innych kosztów związanych z zakupionym towarem będzie uznawać datę otrzymania płatności od Kupującego.
Artykuł 3.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem Współpracy zastosowanie znajduje Regulamin Arena.pl obowiązujący Sprzedawców.
-----------------
Załącznik nr 4 - Cennik
Cennik Stawek Prowizji obowiązujący od [***] r. do odwołania - zaktualizowany
-----------------
Załącznik nr 5 - Standard oferty produktowej Arena.pl
- Nazwa produktu
1.1. Nazwa konkretnie określa dany produkt. Zawiera informacje na temat producenta, serii, modelu, albo chociaż zastosowania produktu.
1.2. Nie może zawierać znaków encji/HTML
1.3. Maksymalna długość nazwy to 70 znaków
1.4. Niedopuszczalne są nazwy pisane wielkimi literami (wyjątkiem są nazwy własne, w których stosuje się taką pisownię, oraz skróty)
- Opis
2.1. Przy każdym produkcie wymagany jest opis.
2.2. Opis nie może zawierać znaków encji/HTML.
2.3. Preferowane i zalecane jest korzystanie z możliwości, jakie daje edytor opisów, szczególnie rozbicia tekstu na akapity, tworzenia listy i pogrubień ważniejszych treści. Możliwe jest również używanie znaczników HTML i CSS w tworzeniu bardziej rozbudowanych szablonów.
- Zdjęcia
3.1. Minimalna liczba zdjęć jednej oferty w danej kategorii wynosi:
3.2. Dom i ogród – 2
3.3. Dziecko – 2
3.4. Elektronika – 1
3.5. Zdrowie - 1
3.6. Moda – 3
3.7. Motoryzacja – 1
3.8. Sport i rozrywka – 2
3.9. Kultura – 2
3.10. Zabronione są zdjęcia ze znakami wodnymi.
3.11. Zdjęcie nie może zawierać opisu, tekstów reklamowych sprzedawcy.
3.12. Minimalna rozdzielczość zdjęcia wynosi 500 x 500 px, maksymalny rozmiar pliku 5 MB.
3.13. Preferowane są zdjęcia produktów na białym tle.
-----------------
Załącznik nr 6 – Procedura zmiany danych Sprzedawcy Arena.pl
PROCEDURA ZMIANY DANYCH SPRZEDAWCY – ARENA.PL
I. ZBYCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
- Konto Sprzedawcy może przejść na rzecz innego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą i zarejestrowanego w odpowiednim rejestrze przedsiębiorców w sytuacji przeniesienia praw i obowiązków związanych z prowadzonym przedsiębiorstwem lub jego części.
- Zmiana danych Sprzedawcy jest jednoznaczna ze zmianą danych w zakresie wystawianych faktur przez Arena.pl.
-
W celu zmiany danych Sprzedawcy niezbędne jest skontaktowanie się z działem obsługi serwisu Arena.pl oraz:
a) przekazanie informacji w zakresie danych nowej firmy oraz formy działalności gospodarczej;
b) przesłanie wniosku w sprawie zmiany danych Sprzedawcy (wzór wniosku stanowi Załącznik do niniejszej Procedury).
- Po przesłaniu wyżej wymienionych informacji wraz wnioskiem, Arena.pl przeprowadzi ich weryfikację, czy spełniają wszelkie wymogi wskazane w Regulaminie serwisu i przepisach powszechnie obowiązującego prawa.
- Sprzedawca może potwierdzić prowadzenie działalności przez firmę przejmującą prawa i obowiązki poprzez nadesłanie określonych zaświadczeń o wpisie w rejestrach przedsiębiorców CEIDG lub KRS w formie dokumentu elektronicznego lub wyciągu z systemu CEIDG/KRS. Dokumenty powinny obejmować w szczególności dane firmy w zakresie nazwy, NIP, numeru identyfikacyjnego w odpowiednim rejestrze przedsiębiorców oraz daty ich wygenerowania.
- W celu potwierdzenia przekazanych informacji, Arena.pl zastrzega sobie prawo do żądania udzielenia dodatkowych informacji i przekazania danych, w tym do przesłania odpowiednich dokumentów i umów w określonej formie, które mogłyby potwierdzić działalność firmy przejmującej prawa i obowiązki.
- O decyzji w sprawie wniosku dotyczącego zmiany danych firmy, Arena.pl poinformuje Sprzedawcę przesyłając wiadomość na podany adres e-mail Sprzedawcy.
II. Pozostałe przypadki skutkujące zmianą danych Sprzedawcy
Uwzględniając inne przypadki, aniżeli zbycie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, wniosek o zmianę danych Sprzedawcy na koncie firmowym jest możliwe wyłącznie w przypadku, gdy zmianie nie ulega numer NIP lub numer KRS, tj.:
- W sytuacji dotyczącej jednoosobowej działalności gospodarczej – jeśli użytkownik konta zakończył jedną działalność i rozpoczął nową, której jest jedynym właścicielem.
- W takiej sytuacji, może używać tego samego konta do prowadzenia dalszej działalności na Arena.pl, ale niezbędnym jest zmiana danych dotyczącym formy działalności gospodarczej i ewentualnej firmy przedsiębiorcy (tj. jego nazwy). Niezbędnym jest również potwierdzenie określonych numerów identyfikacyjnych Sprzedawcy (numerów w rejestrach przedsiębiorców, czy numeru identyfikacji podatkowej „NIP”).
- W przypadku, gdy na mocy przepisów prawa dochodzi do przekształcenia spółki cywilnej w spółkę handlową lub spółki handlowej w inną spółkę handlową.
- W takiej sytuacji, konto może stać się przedmiotem użytkowania innego przedsiębiorcy, gdy drugie przedsiębiorstwo powstało jako kontynuacja poprzedniego w sferze praw i obowiązków cywilnoprawnych i administracyjnoprawnych, czyli gdy nie zmienia się podmiot gospodarczy. Przekształcenie, podział i łączenie się przedsiębiorców nie powinno powodować zmiany NIP oraz numeru KRS.
W powyższych sytuacjach zmiany danych na koncie i fakturach dokonujemy analogicznie, jak w przypadku zbycia przedsiębiorstwa.
Załącznik do Procedury zmiany danych Sprzedawcy Arena.pl – Wniosek w sprawie zmiany danych Sprzedawcy
[miejscowość], [data]
Arena.pl sp. z o.o.
Kościelna 37
60-537 Poznań
Wniosek o zmianę danych Sprzedawcy
Z uwagi na poniższe okoliczności, wnosimy o zmianę danych Sprzedawcy prowadzącego konto w serwisie www.arena.pl.
Firma (dane rejestrowe, w tym numer NIP)……………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… (dalej jako: „Firma Przejmująca”) zawiadamia, iż przejęła prawa i obowiązki do części/całości (niepotrzebne skreślić) przedsiębiorstwa (dane rejestrowe, w tym numer NIP).………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(dalej jako: „Firma Przejmowana”) na podstawie (rodzaj dokumentu, zdarzenia skutkującego przejęciem praw i obowiązków ……………………………………...……………z dnia/w dniu ………………………………. .
Firma Przejmująca przejmuje/nie przejmuje (niepotrzebne skreślić) wszystkie aktywa i zobowiązania wobec Arena.pl powstałe podczas użytkowania konta przez Firmę Przejmowaną.
Firma Przejmująca przejmuje wszystkie obowiązki wobec dotychczasowych kontrahentów
(np. w przypadku odstąpienia od umowy, reklamacji związanych z niezgodnością towaru z umową, brakiem towaru).
Strony zgadzają się, że rozliczenia dotyczące wypłaty środków z rachunku PayU oraz Przelewy24, należą do indywidualnych ustaleń pomiędzy Firmą Przejmującą i Firmą Przejmowaną. Po zmianie danych na koncie Arena.pl, Firma Przejmująca zobowiązana jest do aktualizacji danych w Arena.pl oraz potwierdzenia ich przelewem weryfikacyjnym.
Oświadczenie dotyczy konta/kont (login/-y): ……………………………… .
W imieniu Firmy Przejmującej:
W imieniu Firmy Przejmowanej:
-----------------
Załącznik nr 7 – Regulamin wykorzystania API Arena.pl
REGULAMIN WYKORZYSTANIA API ARENA.PL
Artykuł 1. Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie terminy oznaczają:
- Administrator oznacza spółkę Arena.pl sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000414789 (REGON 122527276, NIP 9452167772), kapitał zakładowy: 3 697 000,00 zł, z którą można kontaktować się przez adres e-mail: pomoc@arena.pl lub pisemnie na adres wskazany powyżej.
- Arena.pl oznacza serwis internetowy typu marketplace, będący platformą handlową on-line, prowadzony przez Administratora, dostępny w domenie Arena.pl, gdzie zawierane są umowy sprzedaży Towarów pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym, zgodnie z Regulaminem Arena.pl
- API Arena.pl oznacza jednorodny, programistyczny interfejs komunikacji w architekturze REST.
- Sprzedawca oznacza Użytkownika będącego przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów prawa, który jest zarejestrowany na Arena.pl w celu sprzedawania Towarów.
- Towar oznacza rzecz, usługę lub prawo będące przedmiotem ofert lub umów sprzedaży zawieranych na Arena.pl.
- Użytkownik oznacza osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych oraz osobę fizyczną posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych w zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która uzyskała dostęp do usług świadczonych przez Administratora w ramach Arena.pl, dokonując rejestracji w Arena.pl jako Kupujący lub Sprzedawca.
Artykuł 2. Postanowienia ogólne
- API Arena.pl umożliwia korzystanie z interfejsu dostępowego pozwalającego na komunikację zewnętrznego oprogramowania z zasobami Arena.pl. Celem otrzymania możliwości wystawiania Towaru przy użyciu API Arena.pl należy uzyskać klucz dostępu API oraz access point (adres dostępowy poprzez pobranie z Arena.pl.)
- Administrator dołoży wszelkich starań, aby zestaw metod API Arena.pl odpowiadał funkcjonalnościom Arena.pl i był wolny od błędów. Każdorazowe korzystanie z API Arena.pl odbywa się na własne ryzyko Sprzedawcy, na podstawie dokumentacji udostępnionej przez Administratora.
Artykuł 3. Wykorzystanie API Arena.pl
- API Arena.pl może stanowić podstawę do tworzenia oprogramowania wspierającego lub promującego korzystanie z Arena.pl.
-
Korzystanie z API Arena.pl nie może służyć naruszaniu praw Administratora lub osób trzecich, w szczególności nie może bezpośrednio lub pośrednio:
a) być wykorzystywany do prezentowania, w serwisach konkurencyjnych względem Administratora, Towarów oraz ofert zamieszczonych w Arena.pl (zarówno istniejących, jak i archiwalnych),
b) być wykorzystywany do prezentowania danych statystycznych o Towarach i ofertach Sprzedawcy, jak również jego działalności w Arena.pl,
c) być wykorzystywany do tworzenia odrębnych mechanizmów służących autoryzacji bądź weryfikacji Sprzedawcy,
d) naruszać praw własności przemysłowej oraz praw autorskich.
- Odpowiedzialność za naruszenie prawa, praw Administratora lub praw osób trzecich w związku z korzystania z API Arena.pl spoczywa na Sprzedawcy, jak również na osobach, które stworzyły oprogramowanie na podstawie API Arena.pl, zmodyfikowały to oprogramowanie lub wykorzystały.
- Administrator ma prawo unieważnić pobrany klucz dostępu API Arena.pl, jeżeli Sprzedawca w ocenie Administratora nie daje należytej rękojmi rzetelnego i zgodnego z niniejszym Regulaminem postępowania, narusza interesy Administratora lub osób trzecich.
Artykuł 4. Postanowienia końcowe
- Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Administratora, który jednak nie może być krótszy niż 10 dni od momentu wysłania Użytkownikowi zmienionego Regulaminu pocztą elektroniczną na adres e-mail podany przy rejestracji.
- Użytkownik po zalogowaniu do Arena.pl zostaje powiadomiony o zmianie Regulaminu i terminie, od którego będzie obowiązywał. Użytkownik ma wówczas możliwość zaakceptowania nowych warunków Regulaminu. Odmowa akceptacji jest równoznaczna z unieważnieniem klucza dostępu API Arena.pl.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem odpowiednie zastosowanie ma Regulamin Arena.pl obowiązujący Sprzedawców.
Załącznik nr 8 – Obowiązki Sprzedawców związane z Dyrektywą Omnibus
Unijna Dyrektywa Omnibus zmieniła przepisy dotyczące praw konsumentów. W związku z powyższym, poniżej wskazujemy obowiązki, które nałożone zostały na Sprzedawców:
1. Obowiązek informowania o cenie obowiązującej przed obniżką
Sprzedawca zobowiązany jest do poinformowania o najniższej cenie Towaru obowiązującej na 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Informacja tego typu będzie musiała znaleźć się także w reklamie produktu.
Od ogólnej zasady przewidzianych jest wyjątek - w przypadku, gdy dany Towar jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, to obok informacji o obniżonej cenie, uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie od dnia oferowania tego Towaru do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
2. Obowiązek poinformowania Kupujących w opisie Towaru o „funkcjonalności”, „interoperacyjności” i „kompatybilności” w odniesieniu do treści cyfrowych i towarów z elementami cyfrowymi.
Sprzedawca oferujący treści cyfrowe i usługi cyfrowe zobowiązany jest poinformować Kupujących o:
- funkcjonalności Towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz technicznych środkach ich ochrony;
- mających znaczenie kompatybilnościach i interoperacyjnościach towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych, o których wie, jak i o tych, o których racjonalnie oczekując powinien był wiedzieć.
Zakazane jest dalsze korzystanie przez Sprzedawcę z treści dostarczonych lub wytworzonych przez Kupującego w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej w przypadku odstąpienia od umowy, jak również zobowiązany jest do ich wydania Kupującemu. Przewidziane są pewne wyjątki od tej sytuacji, np. gdy takie treści nie są użyteczne poza kontekstem treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę.
3. Obowiązek poinformowania Kupującego o aktualnym adresie przedsiębiorstwa, numerze telefonu i adresie e-mail, pod którym Kupujący może szybko i efektywnie kontaktować się ze Sprzedawcą
Jeśli Sprzedawca udostępnia inny środek komunikacji, który gwarantuje zachowanie pisemnej korespondencji pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą, w tym daty i godziny takiej korespondencji, a także spełnia wymogi trwałego nośnika i umożliwia szybkie i efektywne kontaktowanie się Kupującego ze Sprzedawcą, to wówczas również należy poinformować Kupującego o takim innym środku komunikacji.