Każdy Sprzedawca ma możliwość złożenia wniosku odnośnie zwrotu naliczonej prowizji od zakupionego przez Kupującego przedmiotu oraz naliczonych kosztów dostawy.
W tym celu należy zalogować się do Panelu Sprzedawcy i przejść do zakładki Finanse/Rachunek.
Po wybraniu tej opcji zostanie otwarte okno z całym zestawieniem transakcji w serwisie arena.pl
Aby ubiegać się o zwrot naliczonej prowizji należy wyszukać odpowiedni produkt, a następnie kliknąć niebieski prostokąt Wystąp o zwrot prowizji.
Składając wniosek należy uzasadnić powód odstąpienia od umowy przez Kupującego. Sytuacja odnośnie braku zrealizowania transakcji musi zostać dokładnie opisana w dostępnym oknie.
Wniosek o zwrot prowizji powinien być należycie udokumentowany i zawierać:
a) pisemne lub mailowe potwierdzenie odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Kupującego, zawierające datę odstąpienia od Umowy sprzedaży, lub
b) bankowe potwierdzenie wykonania przelewu zwrotnego na wskazany przez Kupującego rachunek bankowy, lub
c) w przypadku nieodebranych przesyłek płatnych przy odbiorze, numer listu przewozowego wraz z historią śledzenia przesyłki wskazujący na nieodebranie przesyłki przez Kupującego, lub
d) inne niezbędne dokumenty, które uprawdopodobniają odstąpienie przez Kupującego od Umowy sprzedaży lub jej rozwiązanie.
Dokumentacja powinna być załączona do wniosku lub wysłana na adres pomoc@arena.pl.
Po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych informacji należy wysłać wniosek za pomocą przycisku Przystąp do procedury zwrotu, a złożony wniosek zostanie rozpatrzony przez zespół arena.pl (przy zgłoszonej prowizji do zwrotu będzie widniał czarny napis "oczekuje na rozpatrzenie").
Jeśli wniosek zostanie zaakceptowany, wówczas na saldzie rachunku Sprzedawcy pojawi się kwota zaznaczona na zielono. Natomiast przy zgłoszonym wniosku odnośnie zwrotu prowizji pojawi się komunikat "rozpatrzona pozytywnie".
W przypadku, gdy wniosek nie zostanie zaakceptowany przez zespół arena.pl, wówczas przy zgłoszonej prowizji do zwrotu pojawi się czerwony prostokąt z napisem "odrzucona". Poniżej pojawi się wyjaśnienie, dlaczego zwrot prowizji nie został uznany.
Zgodnie z naszym Regulaminem Sprzedawca może złożyć wniosek o zwrot prowizji w terminie 45 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
W przypadku, gdy Administrator wezwie Sprzedawcę do przedstawienia dokumentacji, a Sprzedawca w terminie 30 dni od takiego wezwania ich nie przedstawi, wniosek o zwrot prowizji zostanie odrzucony.
Administrator rozpatruje wniosek o zwrot prowizji w terminie 30 dni od dnia przesłania prawidłowo wypełnionego elektronicznego formularza kontaktowego wraz z wymaganymi załącznikami.
Zgodnie z Regulaminem dla Sprzedawców obowiązującym od 01.05.2023 r. do odwołania prowizja dla zamówień z płatnością elektroniczną naliczana jest dopiero w momencie opłacenia zamówienia przez Kupującego. W przypadku zamówień, w których płatność realizowana jest w formie elektronicznej za pośrednictwem Arena.pl, a których płatność nie została zrealizowana i posiada status płatności "anulowana", "oczekująca", "rozpoczęta", "nie podjęto próby płatności" nie ma więc konieczności składania wniosków o zwrot prowizji.
Uwaga - dla zamówień złożonych przed 01.05.2023 r. i posiadających status płatności "anulowana", "oczekująca", "rozpoczęta", "nie podjęto próby płatności" nie ma konieczności dosyłania dodatkowej dokumentacji. Konieczne było natomiast standardowe wystąpienie o zwrot prowizji.